6 نکته مهم برای دقیق ترین پیش بینی قیمت سکه و طلا!

سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷

در روزهای اخیر نوسانات قیمت دلار باعث نوسان قیمت سکه و طلا شد در ادامه به بررسی عوامل موثر بر افزایش قیمت سکه و طلا می‌پردازیم.


عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت سکه و طلا به 2 دسته تقسیم می شوند.پیش بینی قیمت سکه و طلا در سال 98

دسته اول عوامل داخلی در بازار ارز می باشند و دسته دوم عوامل خارج از بازار ارز می باشند.

عوامل داخلی مانند عرضه و تقاضا در بازار ارز و درباره عوامل خارجی می‌توان به قیمت جهانی سکه و طلا، قیمت دلار و متغیرهای تعیین‌کننده در سطح کلان اقتصادی اشاره کرد.

1- نوسان شدید قیمت نفت و بازار بورس

در زمان هایی که قیمت نفت به خاطر دلایل مختلف سیاسی و اقتصادی و... دچار نوسان می‌شود و قیمت آن دائماً در حال تغییر باقی می ماند و همچنین زمانی که بازار بورس دچار نوسان‌های شدید می‌شود و افت و خیزهای زیادی را به خود می بیند.

سرمایه گذاران تمایل کمتری به سرمایه گذاری دارایی خود، در این بخش ها پیدا می‌کنند و دارایی خود را به سمت بازار سکه و طلا هدایت می کنند.(به مانند وضعیت فعلی ایران)

به این صورت سرمایه گذاران برای کاهش ریسک، به پناهگاه امنی پناه می‌برند تا از سرمایه خود محافظت کنند و این صورت تقاضا برای خرید سکه و طلا افزایش می یابد و با افزایش تقاضا برای سکه و طلا قیمت سکه و طلا هم افزایش پیدا خواهند کرد.

 


پیش بینی قیمت طلا و سکه در سال 982- افزایش عرضه جهانی ارز

در صورتی که پیشرفت واقعی اقتصاد جهانی از میزان عرضه، ارز جهانی در سال کمتر باشد آنگاه این موضوع منجر به افزایش تورم جهانی می شود.

این افزایش تورم جهانی یعنی اعتماد مردم به ارز کاغذی کاهش می یابد و مردم روی خرید طلا می آورند تا از دارایی‌ها و سرمایه خود محافظت کنند.
هنگامی که تقاضا برای سکه و طلا افزایش یابد یعنی قیمت سکه و طلا افزایش می یابد و با ارزش تر می شوند.

منظور از افزایش عرضه ارز جهانی یعنی عرضه دلار و ارزهای معتبر جهان می باشند که توسط مردم و بانک های مرکزی مورد استفاده قرار میگیرد و نگهداری می شوند.

مقاله مرتبط : چرا دلار آمریکا ارز جهانی است؟


3- بحران های اقتصادی در کشور

زمانی که در قسمت های مختلف اقتصاد یک کشور بحران به وجود می‌آید و خبرهایی به گوش می‌رسد که کشور در آن زمینه اقتصادی دچار رکود شده است، دولت شروع به چاپ ارز و کاهش نرخ بهره و بقیه سیاستهای انبساطی می کند.

این موضوع باعث می‌شود تا ارزش دلار در مقابل ارزش سایر ارزها کم بشود، در انتها این موضوع منجر به این می‌شود تا دوباره سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش سرمایه خود، به سراغ بازار سکه و طلا بروند و دارایی خود را به سکه و طلا تبدیل کنند که خود باعث افزایش تقاضا برای سکه و طلا و منجر به افزایش قیمت سکه و طلا می شود.


4- کشور چینپیش بینی قیمت طلا در سال 2018

در حال حاضر کشور چین یکی از متقاضی های بزرگ کالا در بازارهای جهانی می‌باشد به هین دلیل این کشور مازاد تجاری قابل ملاحظه‌ای دارد

از طرف دیگر علاقه کشور چین برای جلوگیری از حکمرانی ارز جهانی دلار و کشور خود، باعث شده همه تلاش خود را بکند تا از عرضه ملی خود حمایت کند و از طرف دیگر به دلیل مسائل سیاسی و اقتصادی که با کشور آمریکا دارد؛ پس از هند، به بزرگترین متقاضی طلا در جهان تبدیل شده است و به همین خاطر چین دلار های بسیاری را به سمت بازارهای کالا به مانند بازار طلا و سکه در دنیا به حرکت وا می دارد که این موضوع باعث افزایش قیمت سکه و طلا می شود چرا که تقاضا برای قیمت طلا و سکه افزایش می‌یابد.

مقاله مرتبط : چرا دلار آمریکا، قوی ترین ارز جهان است؟


5- پایین بودن نرخ بهره 

نوسان نرخ بهره در کشورهایی که جزو اقتصاد های قدرتمند جهان به حساب می آیند، تاثیر بسیاری بر قیمت طلا و سکه می گذارند.

کشور آمریکا جزو این دسته می باشد که با عرضه جهانی خود یعنی دلار تاثیر بسیاری بر قیمت طلا و سکه می گذارد. آمریکا برای سهولت شرایط وام در کشور نرخ بهره را پایین می آورد تا کسب و کارها و مصرف‌کننده ها راحت تر بتوانند پیشرفت کنند.

همین موضوع باعث می‌شود تا تقاضا برای کالاهایی مانند نفت و فلزات صنعتی افزایش یابد. این موضوع باعث ترس سرمایه گذاران می شوند و به دنبال آن حرکت بعدی سرمایه‌گذاران که سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه می باشد را به همراه دارد.

این اقدام سرمایه گذاران باعث می‌شود تا معاملات قراردادهای آینده بر روی طلا بسته نشود و به نوعی بازار سکه و طلا دچار رکود می‌کند که این یعنی کاهش عرضه سکه و طلا.
کاهش عرضه سکه و طلا یعنی کمیاب شدن آنها و به دنبال آن باعث افزایش قیمت طلا و سکه می شود‌.


6- بهبود وضعیت اروپا، هند و چین در مقایسه با آمریکا پیش بینی قیمت سکه در سال 2018

با توجه به اینکه ارز دلار آمریکا، هم ارزی برای خرید طلا و هم رقیبی برای طلا در زمینه ذخیره سازی دارایی و سرمایه می باشد، لذا تغییرات دلار و نوسانات آن در مقایسه با سایر ارزها اهمیت بسیاری دارد اما نکته‌ای که قابل توجه است این است که همیشه وضعیت اقتصادی تعیین کننده قیمت دلار نمی باشد.

بعضی اوقات به دلیل تغییرات سیاسی و شغل های سیاسی و یا حتی تغییرات اقلیمی و تغییرات اساسی در سطح بین المللی به عوامل اقتصادی کشور کمک می‌کنند تا قیمت دلار را تغییر دهند.
تغییرات قیمت دلار نیز تغییر قیمت سکه و طلا را به همراه دارد به گونه ای که با پیش بینی قیمت دلار می‌توان تا حدودی به درست بودن پیش بینی قیمت سکه و طلا امیدوار بود اما به هر دلیل دیگری قیمت دلار در مقایسه با سایر نرخ ارز‌ها تغییر کند، قیمت سکه و طلا هم تغییر می‌کند.

مقاله مرتبط : با این 10 روش پیش بینی قیمت دلار را دقیق حدس بزنید!

با همه این تفاسیر شاید بخواهید اقدام به خرید سکه و طلا کنید یا حتی بعد از خواندن این مقاله صلاح بدانید تا سکه و طلای خود را بفروشید، اما موضوعی که مطرح است، این است که اگر فعالان اقتصادی و فعالان بازار ارز، کاهش قیمت دلار را ادامه دار بدانند، با جایگزین کردن دارایی خود با طلا و سکه باعث شده‌اند تا تقاضا برای سکه و طلا افزایش یابد که با افزایش تقاضا، باعث می‌شوند تا قیمت سکه و طلا افزایش یابد.

برای اطلاع از اخبار و تحلیل قیمت دلار و همچنین قیمت سکه و طلا با صرافی ارکان همراه و همگام باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید، چرا که بسیار باارزش هستند و باعث می‌شوند تا ما دغدغه‌های شما را بهتر درک کنیم.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.