با این 10 روش پیش بینی قیمت دلار را دقیق حدس بزنید! (آبان 97)

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

دلار روزهایی را پشت سر می گذارد که یک هفته‌ی کامل گران می شود و تنها یک روز ازهفته، رنگ ارزانی به خود می بیند!


در مقاله‌ی زیر سعی شده به بررسی 10 روش دقیق پیش بینی قیمت دلار به زبانی ساده که در عین حال کاربردی هم باشد، پرداخته شود تا شما دوستان عزیز بتوانید از آن ها استفاده کنید و تا حدودی برای سرمایۀ خود برنامه ریزی کنید.

1- عامل ژانویه

عاملی می باشد که هر ساله نزدیکی این ماه از سال، قیمت دلار به صورت طبیعی افزایش می یابد، چرا که در این موقع از سال تقاضا برای مسافرت افزایش یافته و درنتیجه تقاضا برای ارز دلار هم افزایش پیدا می کند و قیمت دلار افزایش می یابد. (چرا دلار آمریکا ارز جهانی است؟)

2- تغییر در درآمدها

اگر افزایش درآمدی در داخل کشور رخ دهد، میل به واردات افزایش می یابد و همچنین اگر درآمد خارجی‌ها کاهش یابد میل آن ها برای دریافت و پذیرفتن صادرات کشور ما کاهش می باید، چون قدرت خرید آن ها کم می شود و همین موضوع باعث تغییر نرخ ارز است.

 

3- خالی فروشی یا تهی فروشی ارزی

عده ای از معامله‌گران دست به ریسک جالبی می‌زنند. به طور مثال، این افراد دلار را به قیمت 14000 تومان میخرند و از فردا دلارهای خود را با قیمت 13000 تومان شروع به فروختن می کنند، در حالی که ممکن است قیمت دلار در بازار ارز 13500 تومان باشد! 

آنها ریسک می‌کنند و فرض را بر این می گذارند که قیمت دلار تا آخر روز کاهش یابد و اگر ریسک‌ آن‌ها جواب دهد و قیمت دلار در بازار ارز به 12500 تومان برسد، در این صورت سود کرده اند و اگر این روند کاهشی رخ ندهد، متضرر شده اند. اگر تعداد معامله‌گرانی که در بازار ارز دست به چنین ریسکی میزنند زیاد باشد، بر قیمت دلار می توانند تاثیر بگذارد و باعث نوسان قسمت آن شود.

فرمولی برای پیش بینی قیمت دلار وجود دارد که به شرط رخ ندادن اتفاقات ناگهانی و خارج از پیش بینی، با درصد خطای نزدیک به 5 درصد می توان محدوده قیمت دلار را در سال آینده پیش بینی کرد.


« میانگین قیمت دلار در سال 98 = میانگین قیمت دلار در سال 97 × (1 + (نرخ تورم ایالت متحدۀ آمریکا – نرخ تورم ایران)) »


4- افزایش قیمت دلار در کشورهای ثانویه 

هنگامی که ارزش دلار در کشورهای همسایه به خصوص سلیمانیه عراق بالا می رود. معامله‌گران، دلارهای خود را که در کشور خودمان که با قیمت پایین تری تهیه کردند، از کشور خارج کرده تا در آن منطقه بفروشند و سود کنند. 
همین خروج ارز باعث افزایش نرخ دلار در داخل کشور می‌شود، جالب اینجاست که حتی اگر جابجایی ارز هم صورت نگیرد، بازهم نرخ دلار در داخل کشور افزایش پیدا می کند، زیرا یک جو روانی بین معامله‎گران ایجاد می شود که منجر به افزایش قیمت دلار می شود.

5- نوسان نرخ بهره

اگر نرخ بهره در کشور افزایش یابد، دراین صورت افراد از کشورهای مختلف برا ی سرمایه گذاری و دریافت سود، جذب کشور می شوند و سرمایه‌ی خود را تبدیل به پول رایج کشورمان می کنند و در نتیجه عرضه ارز افزایش می یابد و در نتیجه‌ی آن، نرخ ارز کاهش می یابد و برعکس، اگر نرخ بهره کاهش یابد، جریان برعکس می شود و نرخ ارز افزایش می یابد.


6- برابری یا یکسان بودن قدرت خرید (PPP)

طبق این روش، قیمت اجناسِ یکسان در کشورهای مختلف، یکسان است. به عنوان مثال، در سال آینده انتظار می رود قیمت گوشی آیفون در فرانسه 4 درصد افزایش قیمت داشته باشد ولی پیش بینی می شود که قیمت گوشی آیفون در آمریکا برای سال آینده، تنها 2 درصد افزایش قیمت داشته باشد.
 در این صورت بین قیمت گوشی آیفون در 2 کشور، 2 درصد تفاوت تورم وجود دارد. یعنی قیمت گوشی در فرانسه سریعتر از قیمت آن در آمریکا رشد خواهد کرد. طبق روش برابری قیمت خرید، می توان پیش بینی کرد قیمت گوشی آیفون در فرانسه 2 درصد کاهش قیمت خواهد داشت تا در نتیجه  قیمت آن بین 2 کشور حدوداً یکسان شود.

 

عرضه و تقاضا

نرخ ارز به 2 موضوع وابسته است : 

عرضه : هر چقدر عرضه‌ی یک محصول بیشتر باشد، آن محصول بی ارزش تر و خاطرخواه کمتری هم دارد.
تقاضا : هر چقدر تقاضا برای یک محصول بیشتر باشد، آن محصول  باارزش تر بوده و یعنی خاطرخواه بیشتری دارد.

عرضه و تقاضا هر کدام در یک طرف الاکلنگ هستند، هر کدام کم شود، دیگری افزایش می یابد و بلعکس.

7-عرضه

 در طرف عرضه، این موضوع که بانک مرکزی، ارز در بازار عرضه کند یا نکند، تاثیر مستقیم بر نرخ دلار دارد. برای برهه‌ی کوتاهی، بانک مرکزی می تواند دلار به بازار ارز تزریق کند و نگذارد قیمت ارز بالا رود، اما در بلند مدت این تزریق ارز به راحتی نمی باشد و بستگی به درآمد های ارزی کشور دارد.

در حال حاضر بخش عظیمی از درآمد ارزی کشور ما از بخش صادرات نفتی می باشد. پس بدیهی به نظر می رسد که اگر تحریم نفتی ایران از آبان ماه، از سوی کشور آمریکا آغاز شود. درآمد ارزی کشور ما به شدت کاهش می یابد و باعث افزایش نرخ دلار می شود.

در حال حاضر برای پیش بینی قیمت دلار در کوتاه مدت، نظر قطعی نمی توان داد، چرا که عوامل موثر بر قیمت دلار پیوسته در حال تغییر هستند و ممکن است یک روز قیمت دلار افزایش یابد و یک روزهم ما شاهد کاهش قیمت دلار باشیم ولی روند صعودی قیمت دلار در مهرماه، به شرط موثر واقع شدن عوامل افزاینده قیمت دلار تا 18000 تومان هم احتمال ممکنی می تواند باشد و اگر تحریم های نفتی هم از آبان ماه اعمال شود، دور از ذهن نیست که قیمت دلار به بیشتر از 22000 تومان هم برسد.

 

 8- شوک سیاسی

عموما شوک های سیاسی مثبت مانند توافق های بین المللی، تاثیر مثبتی بر نرخ ارز داشته و نرخ دلار کاهش می دهند، اما شوک های سیاسی منفی مانند تحریم یک کشور، تاثیر منفی بر قیمت ارز در آن کشور می گذارد و قیمت دلار افزایش می یابد. 

از طرفی اگر این شوک های سیاسی مانند مذاکره یا اعمالی موقتی باشند قیمت دلار هم به طور موقتی نوسان می کند. اما اگر اتفاقاتی که نتیجۀ مذاکرات به حساب می آیند و به صورت دائمی یا مدت زمان بیشتری باشند، انتظار می رود که قیمت دلار هم با نوسان بیشتر همراه باشد و یا مدت زمان بیشتری طول بکشد که به حالت معمولی خود برگردد.

9- تقاضا

هر چقدر در طرف عرضه، عوامل افزایش نرخ دلار به شوک های سیاسی و روابط بین الملل وابسته بودند، در طرف تقاضا، این عوامل به جو روانی و رفتار مردم وابسته است، چرا که مردم تعیین کننده‌ی میزان تقاضا برای دلار هستند.

 

10- جو روانی و رفتار مردم

این عامل جزو مهمترین عوامل موثر بر قیمت دلار می باشد.
هنگامی که قیمت یک محصول دچار نوسان شدیدی می شود، جدای از عوامل موثر خارجی که بر قیمت آن تاثیر می گذارند، بخش دیگر آن به خود ما برمیگردد!

این روزها همه به دنبال پیش بینی قیمت دلار و قیمت سکه می باشند، چرا که فکر می کنند اگر اقدامی نکنند متضرر خواهند شد. این تفکر در کوتاه مدت کاملا درست است و باعث درجریان بودن و همگام شدن سرمایه‌ی این افراد با جریان ها می شود، اما در بلند مدت باعث خنثی شدن سرمایۀ شما می شود!

چرا؟ چون همیشه شما نمی توانید از خرید و فروش دلار و یوروهای خود سود به جیب بزنید و زمان هایی هست که به دلیل نوسانات زیاد و قیمت ناپایدار دلار، شما ضرر می کنید و یِر به یِر می شود!

اگر تقاضا برای دلار به طور همگانی کاهش یابد، در این صورت زورِ سمت عرضه بر تقاضا می چربد و عرضه بیشتر از تقاضا می شود، در نتیجه ما شاهد کاهش قیمت دلار خواهیم بود.

می توان نتیجه گرفت که هریک از ما بر نرخ دلار تاثیرگذار خواهیم بود و می توانیم آن را کنترل کنیم که بیشتر از این متضرر نشویم.

همه‌ی این موارد عنوان شده تنها احتمال هایی می باشند که از پیشینه و گذشته‌ نوسان های قیمت دلار و یورو نتیجه گرفته شده اند و ممکن است در شرایط فعلی اتفاق افتادن همچین مواردی ممکن نباشد، اما از بین دقیق ترین روش های پیش بینی قیمت دلار، سعی شده موارد کاربردی تر ذکر شود امیدواریم این مقاله مورد پسند شما دوستان عزیز واقع شده باشد.


برای پیگیری اخبار قیمت دلار، اخبار پیش بینی قیمت دلار، اخبار نرخ ارز و

همچنین اخبار قیمت سکه می توانید با سایت صرافی ارکان همراه بوده

تا بهترین عملکرد را داشته باشید و هوشمندانه تر عمل کنید.

 

در حال حاضر نرخ دلار آمریکا که نوسان زیادی داشته است،

به گونه ای که به سرعت با کاهش قیمت دلار مواجه هستیم

بهتر است که مقاله 10 روش عالی برای شناسایی مطمئن ترین

صرافی ها + عکس را مطالعهکنید تا در موقع خرید و فروش

دلارهایتان، کلاه بر سر شما نگذارند.

 

نظرات کاربران

رسول در پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
با سلام و احترام
ممنون از مطالبتون
لطفا راهنمایی فرمایید
میخوام پس اندازم رو دلار بخرم
پیش بینی شما در مورد دلار در سال ۹۸ چی هست?
با سپاس

علی در دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
با فرمولی که شما دادین. اگه تورم سال 98 25 درصد باشه با احتساب تورم 2 درصد امریا ایا واقعا دلار به قیمت تقریبا 28 تومن میرسه؟

ارش در پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
سلام
میشه پیش بینی قیمت دلار در سال 98 رو بفرمایید.
ما داراییمون رو فروختیم
دلار و یورو خریدیم
الان خیلی ضرر کردیم
همه چیز گرون موند
ولی ارز اومد پایین.
ممنون از سایت خوبتون

صالحه در چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
سلام من زمانی که طلا گرون بود
ی مقدار طلا خریدم
نمیدونم تو این آشفته بازار چیکار کنم
به نظر شما بفروشم ؟
یا صبر کنم بهتره؟
امکانش هست بره بالا؟

سپیده در چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
با سلام و خسته نباشید
من چند ماه پیش برای حفظ ارزش پولم با دلار ۱۷۵۰۰ خرید دلار انجام دادم
و الان که در محدوده یازده تومنه ضرر خیلی زیادی کردم
میخواستم راهنماییم کنید که دلار آینده بالا می‌ره یا ازین هم پایین تر خواهد رفت؟

رضا در پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ :
به نظر من شما دلار هاتون رو نگه دارید و قدرت خرید تان را گارانتی کنید
که اگه باز هم بتونید
ایندفعه دلار که نه
طلا خرید کنین
که اگه انس بره بالا باز به نفع شماست

محسن در جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
سلام وخسته نباشید
به نظر شما که در این کار تبهر دارید
دلار تا اخر سال چه قیمتی میشود؟
اگر امکان پاسخ بود
منتظر پیامتون هستم
ممنون

مدیر سایت در شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ :
سلام دوست عزیز
با توجه به وضعیت فعلی
پیش بینی قیمت دلار کار بسیار سختی است
و هر پیش بینی قیمت دلار که انجام شود خیلی موضوع قابل اتکایی نمی باشد.
اما شما را دعوت می کنم به خواندن مقاله "بهترین سرمایه گذاری بعد از 13 آبان چیست؟ + 3 نظر متخصص" در بخش "مطالب آموزشی" در قسمت "مقالات" سایت که مطالعه فرمایید.

ایدا در دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
سلام
میخواستم بدونم الان خرید طلا یا دلار رو توصیه می کنید؟
با توجه به اینکه طلا 398 تومن شده

امید در شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
دوستان
بازار مسکن فعلا از رکود بی سابقه ای برخورداره
بهترین کار سرمایه گذاری در بورس است واقعا کم ریسک تر و شفاف تر است

شهره در چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
من دانشجو دارم میخوام یورو بخرم
برا هزینه دانشگاه شون ایا بعد از ۱۳ آبان قیمت یورو افزایش پیدا میکند
الان تهیه کنم یورو رو یا منتظر ارزانتر شدن باشم

پریسا در سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
قبل از گرونی مسکن ی آپارتمان داشتیم فروختیم ک آپارتمان محل سکونتمون رو ارتقا بدیم.پول رو تو بانک گذاشتیم.قدرت خریدمون کم شده و برای منزلی ک در آن سکونت داریم ب سختی مشتری پیدا میشه چون پارکینگ نداره.از طرفی مسکن روز ب روز گرونتر میشه.ب نظرتون الان وقت خوبی هست ک روی دلار با اون مبلغ نقدی سرمایه گذاری کنیم؟

محمد در یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ :
برای اینکه پولتون از ارزش نیوفته زودتر اقدام به خرید طلا بکنید
خرید ارز پیشنهاد نمیشه

Nsb در سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
با سلام...ممنون از تحلیل هاتون....مت میخواستیم مسکن بخریم که نشدو الان با پولی که دستمونه نمیدونیم چطور سرمایه گذاری کنیم ... به نظر شما دلار باز هم گرونتر خواهد شد؟ پیش بینیتون چیه ...ممنون میشم راهنمایی کنید

محمدصادق در سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
قیمت دلار آخر آبان چقدر می شود به نظر شما ؟

حسین در یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
بااین شرایط امروز و کنترل قیمت ارز روی قیمت 13 الی 14 تومن ، اگر همزمان با شروع تحریم ها در 13 آبان ، دولت نرخ بهره بانکی را بالا ببرد و یا برای بانک ها سقف تعیین نکند ، آیا میتوان انتظار داشت که با بالارفتن نرخ بهره بانکی شاهد ثبات در بازار ارز و یا حتی کاهش قیمت ارز بود؟
چنین چیزی ممکنه؟
ممنون میشم جواب بدید

مینا در یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
باسلام
من تمام دارایی ام رو مقداری طلا ابشده خریدم و الان حسابی ضرر کردم، بنظرتون برای جلوگیری از ضرر بیشتر زودتر بفروشم یا فعلا نگهش دارم ؟

فرهاد در سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
قیمت دلار باز هم گرون میشه پس نفروشید تازه بازی شروع شده این حرکت کاملا قابل پیش بینی بود تا ارز خانگی بیرون بیاد و تقاضا مجدد بالا بره

Pari در سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
سلام
بین همه سایتایی که دیدم انصافأ تحلیلاتون ازهمه قویتر بود.
ما مقداری پول پس انداز جهت خرید مسکن داشتیم اما با توجه به جو روانی پیش اومده،
افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت مسکن.
مقداری طلا برای حفظ ارزش پولمون خریدیم.
اما متأسفانه در حال حاضر متضرر شدیم.
ممنون میشم راهنمایی کنید که در حال حاضر بهترین راهکار چیه؟
آیا می تونیم امیدوار باشیم که طلا افزایش پیداکنه؟

Pari در سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
سلام.
بین همه سایتایی که دیدم انصافأ تحلیلاتون ازهمه قویتر بود.
ما مقدار پول پس انداز جهت خرید مسکن داشتیم
اما با توجه به جو روانی پیش اومده،
افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت مسکن.
مقداری طلا برای حفظ ارزش پولمون خریدیم.
اما متأسفانه در حال حاضر متضرر شدیم.
ممنون میشم راهنمایی کنید که در حال حاضر بهترین راهکار چیه؟
آیا می تونیم امیدوار باشیم که طلا افزایش پیداکنه؟

بهروز در سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
سلام این گرانی ارز مربوط به دولت میشه چرا. چون کم بود بودجه داشت و از این مدل کسری بوجه را جبران کرد آن هم خیلی زیاد بیچاره مردم

الپاچینو در دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
سلام
الان قیمت دلار میگن کاهش پیدا کرده اما برای خرید همون قیمت قبله این دیگه چجور بازیه؟

دانیال در دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
سلام، مطالب بسیار مفید بود،
با توجه به تجربه کمم برام سواله قیمت دلار طی یک ماه آینده با شروع تحریم های نفتی و نزدیک شدن به شب عید امکان داره بازم گرون بشه یا ارزون تر میشه،
توی بازار فعلی فک نکنم از ده یا دوازده تومن کم تر بشه اما در آینده چی؟

هدایت در دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
سلام
بنظر بنده چون نقدشوندگی در مسکن مشکل هست الان میشه مسکن رو که در رکود به سر میبره
با بهترین قیمت خرید داشت و برای آینده بازار دکه ای نیست که بتونه حجم بالای نقدینگی رو جذب کنه
رشد مسکن در ماههای پایانی سال بسیار محتمل هست
و بهترین پیش بینی خرید برای آینده رو مسکن خواهد داشت با افزایش قیمت در بازار مصالح قیمت تمام شده ساخت افزایش چشمگیری داشته
ولی در حال حاضر مسکن رشد چندانی نداشته و در رکود تورمی با مشکل نقدشوندگی روبرو شده و کسانی که قصد نقدکردن سرمایه خود در بخش مسکن رو دارند
در حال حاضر مجبور به کاهش قیمت و عرضه با قیمت تمام شده ملک خود با قیمتهای قبلی دارند و خلاصه در وضعیت فعلی میشه مسکن رو در بازار با قیمت مناسب خرید داشت

محمد در یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
واقعا مطالبتون دقیق علمی و قابل استفاده بود

زهره در چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
+

ناشناس در سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
سلام. من بازنشسته آموزش و پرورشم. از یک سال پیش تصمیم گرفتیم که با تنها اندوخته و پس اندازمون که البته بخش مهمى از آن پاداش پایان خدمتم بود دخترمون براى تحصیل بره آلمان. یک ساله که بى وقفه زبان آلمانى مى خونه.باید 9000یورو براش تهیه مى کردیم ولى حالا با این یورو 20هزار تومانى دیگه غیرممکنه. چیکار کنم؟ هرشب به خاطر این وضعیت من و پدرش قرص خواب آور مى خوریم. چون موفق نشدیم. حالا هم وقت مصاحبه‌ش نزدیکه. دلم مى خواد زمین بازبشه و منو ببلعه. شما بگید چه خاکى بر سرم بریزم

علی در یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
با درود خدمت شما.
پرسش من اینه که چرا در چندین روز گذشته، نرخ طلا و ارز به شدت افزایش داشته اما قیمت سکه به ویژه سکه طرح جدید، خیلی کمتر افزایش داشته؟

جواد کرمی در شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
درود بر شما و همکارانتان.
مطالب خوب و علمی بود
سپاسگزارم.

صرافی اَرکان در شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ :
سلام دوست عزیز
خوشحالیم که مقاله مورد رضایت شما بوده است.
نظر لطف شماست، ممنونیم.

محمدرضا احمدزاده در پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
ای کاش هر چیزی که گران میشد
خود ما مردم، برای خرید آن حمله نمیکردیم و تقاضا رو به حداقل میرسونیم.
با این کار دیگه چیزی اینگونه افزایش قیمت پیدا نمیکرد که اگر گرانش میکردند ... اما همه کاره ما مردم برعکسه.

زیبا در دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
ممنون از پیش بینی های خوبتون
در شرایط فعلی به نظر شما طلای شمسته بخریم، دلار یا مسکن
سالهاست پول جمع کردم و حالا ارزشی نداره
به نظرتون توی کدوم بازار سرمایه گذاری کنیم
خواهش میکنم راهنمایی کنید

صرافی اَرکان در شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ :
سلام دوست عزیز
هر بازاری که کساد و راکد شود و نوسان قیمت اجناس در آن کم شود، تحت این شرایط، افرادی که فقط قصد سود کردن در بازار ها را دارند، از ادامۀ سرمایه گذاری در این بازار ها صرف نظر کرده و به سمت بازارهای دیگری می روند تا سرمایۀ خود را در جریان نگه دارند، اما این نکته هم باید در نظر داشت که این مسیر پر از ضرر و در عین حال می تواند پر از سود باشد ولی گرایش و مقصد بعدی این افراد سودجو را نمی توان به طور دقیق و درست پیش بینی کرد که بتوان حدس زد، بازار سود آور بعدی چیست.

محمود در دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
از مطالب شما تشکر میکنم

صرافی اَرکان در دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ :
نظر لطف شماست، ممنونیم

ایرانی در دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
زی تیر نگه کرد پر خویش برو دید

گفتا «ز که نالیم؟ که از ماست که بر ماست»

جواد در یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
با سلام
من حدود 200 تومن دارم که برای خونه میخواستم استفاده کنم که نشد.
بنظرتون بهترین سرمایه گذاری در وضعیت فعلی برای من چیه؟
آیا خرید یک ماشین خارجی (نو یا دست دو) گزینه خوبیه یا دلار و طلا؟

صرافی اَرکان در دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ :
سلام دوست عزیز
هر بازاری که کساد و راکد شود و نوسان قیمت اجناس در آن کم شود، تحت این شرایط، افرادی که فقط قصد سود کردن در بازار ها را دارند، از ادامۀ سرمایه گذاری در این بازار ها صرف نظر کرده و به سمت بازارهای دیگری می روند تا سرمایۀ خود را در جریان نگه دارند، اما این نکته هم باید در نظر داشت که این مسیر پر از ضرر و در عین حال می تواند پر از سود باشد ولی گرایش و مقصد بعدی این افراد سودجو را نمی توان به طور دقیق و درست پیش بینی کرد که بتوان حدس زد، بازار سود آور بعدی چیست.

صرافی اَرکان در دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ :
سلام دوست عزیز
معمولا با فرض ثابت بودن عوامل مختلف موثر بر قیمت دلار ، قیمت سکه و طلا هم همگام با قیمت دلار صعود و نزول میکند ولی در سایر موارد به دلیل اینکه عوامل و فاکتور های مختلفی بر قیمت آن ها تاثیر می گذارد و همیشه همۀ عوامل موثر بر قیمت یکسان اثر نمی کنند، خیلی دقیق و درست نمی توان قیمت آن ها را پیش بینی کرد.

Alireza heidari در یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
سلام بنده دارای ارشد بازرگانی هستم و به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال آشنایی دارم ولی واقعا‌ تحلیل هاتون ساده، علمی و همینطور شفاف و جسورانه قیمت اعلام می کنید برای پیش بینی خود. بنده پیش بینی اردیبهشت شما را هم مطالعه کردم فوق العاده هوشمندانه و لذت بخش بود.
این هوش مالی شما را تحسین میکنم و مجموعه شما را که این علم و تجربه خود را رایگان در اختیار بقیه قرار میدید.
قابل ستایشه

صرافی اَرکان در یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ :
سلام دوست عزیز
خیلی ممنونیم، این نظر لطف شماست، وجود کاربرانی مانند شما به ما انگیزه بسیاری می دهد
امیدواریم مقالات و اخبار در ادامه هم مورد توجه شما دوست عزیز قرار گیرد.

صرافی اَرکان در پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
سلام دوست عزیز
از نظر لطف شماست
خیلی خوشحالیم که مطالب برای شما مفید واقع شده است
امیدواریم در ادامه هم از مطالب استفادۀ تمام و کمال را ببرید
و دوباره وضعیت کسب و کارتان به حالت سابق خود برگردد.

مهرداد در پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
خیلی ممنون از سایت و اخبار منتشر شده شما.
من کاسب بودم که بدلیل خرابی بازار برشکست شدم
و با خرید و فروش دلار فعلا سپری میکنم.
مطالب مفیدی داشتین سپاس

صرافی اَرکان در یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ :
سلام دوست عزیز
از نظر لطف شماست
خیلی خوشحالیم که مطالب برای شما مفید واقع شده است
امیدواریم در ادامه هم از مطالب استفادۀ تمام و کمال را ببرید
و دوباره وضعیت کسب و کارتان به حالت سابق خود برگردد.

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.