حال قیمت دلار تا قبل از ۱۳ آبان چطور است؟

شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷

در روزهای اخیر برای بررسی وضعیت قیمت دلار می‌توان گفت: با توجه به اینکه سایت ها و کانال های مختلف فیلتر شدند و جلوی شایعه پراکنی و بیان قیمت های غیر واقعی برای ارز دلار گرفته شد.

به همین خاطر جو روانی حاکم بر مردم تا حدودی بهتر شده و به مانند گذشته تنش وجود ندارد و دیگر این عامل تاثیرگذار، تاثیر کمتری بر قیمت دلار می گذارد.

جو روانی حاکم بر مردم نوسان قیمت دلار را به شدت افزایش می‌داد، به گونه ای که نوسانات کاذب ایجاد می کرد و با اطلاع رسانی قیمت های اشتباه و اغراق آمیز، این نوسانات نرخ دلار آمریکا و یورو دوچندان می شد و اسن روند ادامه پیدا می کرد.

پس از روزهایی که شاهد کاهش شدید قیمت دلار بودیم در ماه گذشته، شاهد کمترین نوسان قیمت دلار در ماه های اخیر بوده‌ایم به طوری که قیمت دلار به ندرت به زیر ۱۳ هزار تومان می رسید و مجدد به کانال ۱۳ تومانی برمی‌گشت.

اما با شروع هفته جاری، نوسانات قیمت دلار مجددا زیاد شده است در نرخ دلار آمریکا را به مرز ۱۵۰۰۰ تومان نزدیک کرده و همچنین یورو به کانال ۱۷۰۰۰ تومانی وارد شده است.

تعداد زیادی از کار‌شناس ها و فعالین اقتصادی علت این افزایش قیمت را تحریم های نفتی آمریکا در روز ۱۳ آبان می دانند.

از طرفی با زیاد شدن نرخ تورم در ایران و احتمال روند صعودی آن در آینده نه چندان دور، مردم بیشتر سعی می‌کنم با تبدیل دارایی و سرمایه خود به ارزهای خارجی، قدرت مالی خود را حفظ کرده و دارایی خود را از خطر حفظ کنند.

حال باید دید این روند چقدر می‌تواند ادامه دار باشد؟ چه نتایجی حاصل خواهد گردید؟...

برای اطلاع از اخبار قیمت دلار پس از 13 آبان با صرافی ارکان همراه باشید.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.