دولت تا کی میتواند قیمت دلار را کنترل کند؟!

چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

این روزها قیمت دلار به صورت متوالی روندی افزایشی به خود گرفته است و روز به روز بر قیمت دلار افزوده می‌شود. قیمت ارز برای تابلوهای صرافی های مختلف ۱۲۰۰۰ تومان ثبت شده در صورتی که قیمت فروش دلار در صرافی های منتخب بازارساز در حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است.

همانطور که در مقاله " با این 10 روش پیش بینی قیمت دلار را دقیق حدس بزنید! " گفته شده است عوامل تحریک آمیز سیاسی و اقتصادی معمولاً زمینه‌ساز افزایش قیمت دلار شده و هر گونه پیام سیاسی و اقتصادی می‌تواند تاثیر مثبت یا منفی بر قیمت دلار بگذارد.

به همین خاطر عده ای از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که علت افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر، جوسازی نوسان گیران در رابطه با اخبار سیاسی بوده است. علیرغم اینکه بازار سازها در بازار ارز حضور موثری داشتند اما افراد نتوانستند میزان نوسانات قیمت دلار را به شدت و ناگهانی بالا ببرند و قیمت ارز به صورت پلکانی و آرام و در عین حال مدیریت شده افزایش پیدا کرده است.

حال برای مله‌گران زیادی قیمت دلار بر اساس فاکتورهای مختلف اهمیت پیدا کرده است از معامله‌گران حرفه ای قیمت نفت را عامل موثر بر قیمت دلار می دانند و همچنین کارشناسان بر این باورند که با عرضه ارز ارزان در بازار ارز توان دولت در ادامه برای مقابله با نوسانات ارزی کاهش پیدا می‌کند و این موضوع ممکن است در بلند مدت باعث شود دولت نتواند مدیریت کاملی بر ارز داشته باشد و این موضوع باعث غیر قابل پیش بینی بودن قیمت دلار در بلند مدت می‌شود.

حال باید دید دولت به چه صورت مدیریت ارز را ادامه می‌دهد؟

با صرافی ارکان همراه باشید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.