استراتژی جدید دلالان برای فروش دلار ! (خبر داغ 25 مرداد)

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

در حالی که قیمت دلار چندان تغییری نکرده است امروز هم صرافی ها و بازار ارز به خرید و فروش دلار های خود ادامه دادند ولی هنوز نرخ ارز نشکسته است.
امروز بازار آزاد تهران نظاره گر دلال هایی بود که در تکاپوی خرید دلار به صورت خُرد از صرافی ها بودند.

در اصل صرافی ها از انواع و اقسام خرید ها، از خرید خرد گرفته تا کلان، از همگی استقبال می کنند اما در مورد فروش دلار، چه به صورت خرد و چه به صورت کلان، خودداری کرده و مردم برای تامین ارز مورد نیاز خود مجبورند میش دلال ها بروند. این در حالیست که صرافی ها حتی به خریدن ۲۰ دلار هم راضی هستند!

در این بین دلالان استراتژی دیگری به کار میبندند، آن ها هم دلار می خرند و هم دلار می فروشند با این تفاوت که نرخ خرید دلارهایشان از صرافی ها ارزان تر است و نرخ فروش دلار هایشان از صرافی ها گران تر است، به طور خلاصه ارزان می خرند و گران می فروشند!

اخیرا خبری به اسم "معامله شبانه" به گوش می رسد که توجه ویژه ای از سوی رسانه ها به خود جلب کرده است. معامله هایی که شبانه توسط یک سری معامله گرهایی صورت می گیرد که می خواهند فردا همان ارزی که خریده اند را بفروشند! این معامله ها به صورت فیزیکی انجام نمی شود و خرید و فروش ارز به صورت کاغذی است.

از طرفی چون نوسان ارز در شب به کمترین حد خود می رسد این افراد با این کار، ریسک خرید و فردش خود را کمتر می کنند، اما از آنجایی که این ارزها مخاطبان معامله گر کمی دارند و این معامله ها با عدم شفافیت روبرو هستند به همین خاطر خیلی هم بدون ریسک نمی باشند.

عده ای بر این باورند که این معامله گر ها در خارج از ایران هستند با معامله هایی که در شهرهای هرات و سلیمانیه انجام داده اند، قیمت بازار ارز داخلی کشور را ملتهب کرده و در تعیین قیمت ارز در ایران تعیین کننده هستند، با این حال اینها تنها گمانه زنی هایی در این مورد می باشد و از صحت کامل به گونه ای که این خبر قابل اتکا باشد، نیست.
 

بروز ترین اخبار قیمت دلار - صرافی ارکان

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.