شواهد تاریخی نشان از رالی بیت کوین در سال 2023 دارند

سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

بنا به اظهارات دو تحلیلگر کریپتوکوانت، شواهد تاریخی نشان میدهد که احتمالا بیت کوین در سال 2023 شاهد یک رالی خواهد بود. این متخصصین پیش بینی خود را بر مبنای الگوهای تاریخی حرکت بیت کوین در سالهای 2018-2019 ارائه نموده‌اند.  

تحلیلگر کریپتوکوانت با نام مستعار Oinonen_t اطلاعات آنچین آدرس‌های بیت کوین طی چرخه سالهای 2018-2019 را مورد بررسی قرار دارد و دریافت که 3 کف در فرآیند بازگشت قیمت ایجاد شده است. 

بر اساس این تحلیلگر، چرخه 2021-2023 نیز ساختار مشابهی نشان میدهد چرا که آدرس‌های فعال به 3 کف قیمت رسیده‌اند. 

بنابراین، بازار احتمالا شاهد یک رشد مستمر در سال 2023 خواهد بود. این تحلیلگر در ادامه افرود:

 

"اگر بیت کوین ساختار سه کف چرخه قبلی را دنبال نماید، شاهد رشد مستمر قیمت در سال 2023 خواهیم بود.  قیمت منصفانه بیت کوین در حال حاضر در محدوده 43,598 دلار است."

 

چرخه بیت کوین

 

در ادامه، یک تحلیلگر دیگر به نام Woominkyu رفتار هولدرهای بلند مدت و کوتاه مدت بیت کوین را در ارتباط با قیمت محقق شده کوین بررسی نمود. 

بر اساس Woominkyu، شواهد تاریخی نشان میدهد هولدرهای بلند مدت بیت کوین بیشتر از هولدرهای کوتاه مدت هستند در زمان‌هایی که قیمت بیت کوین از قیمت محقق شده بیشتر میشود.

این مساله اغلب منجر به رالی قیمت بیت کوین شده است. در چرخه کنونی بازار، انتظار میرود هولدرهای بلند مدت کنترل بازار را به دست گیرند و به صورت مستمر قیمت را افزایش دهند. 

 

"به نظر میرسد شرایط مانند گذشته پیش برود و هولدرهای بلند مدت به مرور کنترل اوضاع را به دست گیرند و مجددا باعث افزایش قیمت بیت کوین شوند."

 

بیت کوین

 

اخبار خوب برای هولدرهای بیت کوین

علیرغم ریزش مختصر قیمت بیت کوین در روز 3 مارس و شکست آن برای بازپس گیری سطح 25,000 دلار در ماه گذشته، اطلاعات آنچین نشان میدهد که سرمایه گذاران همچنان کوین‌های خود را در سود هولد نموده‌اند. 

بر اساس اطلاعات سنتیمنت، مقدار MVRV بیت کوین در محدوده مثبت باقی مانده است. به طور کلی، مقدار مثبت MVRV برای یک دارایی نشان میدهد که اگر تمام هولدرهای آن در قیمت کنونی بفروشند، دو برابر سود متوسط را به دست می‌آورند. 

به علاوه، بررسی فعالیت صرافی‌ها نشان میدهد که ذخیره بیت کوین در خارج از صرافی‌ها افزایش داشته و به تبع آن ذخیره بیت کوین در صرافی‌های متمرکز کاهش داشته است. 

این مساله معمولا به عنوان یک سیگنال بولیش محسوب میشود چرا که نشان میدهد سرمایه گذاران بیشتری تمایل به هولد دارند به جای فروش. این اتفاق میتواند به رشد قیمت دارایی کمک نماید. 

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.