چرخه صعودی بیت کوین در هاله‌ای از ابهام

سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱

بر اساس یافته تحلیلگر کریپتوکوانت، قیمت متوسط هفتگی بیت کوین به پایین میانگین 200 هفته‌ای سقوط کرد.

این مساله به این معنی است که یک سیکل گاوی جدید همچنان مبهم خواهد بود چرا که ابتدا باید بیت کوین از این سطح مهم عبور کند تا بتواند روند صعودی جدید را شروع نماید. 

این تحلیلگر اضافه میکند شرایط کنونی بازار برای سرمایه گذارانی که به انباشت بیت کوین با هدف بلند مدت تمایل دارند فرصت خوبی ایجاد نموده است. وی افزود در صورتی که بیت کوین بتواند از این مقاومت عبور نماید و یک چرخه گاوی جدید را آغاز کند این میتواند یک استراتژی سودآور باشد. 

به علاوه، این تحلیلگر افزود که یک حرکت رنج و خنثی ضروری است تا بیت کوین بتواند به رشد پایدار دست پیدا کند. در نتیجه، قیمت بیت کوین احتمالا نیاز دارد یک بازه ثبات را تجربه نماید، مشابه اتفاقی که در سال 2015-2016 رخ داد، به جای یک رشد سریع مشابه سال 2019. 

وی ادامه میدهد:

 

"برای حرکت به سمت رشد پایدار، من یک حرکت رنج و خنثی طولانی مشابه 2015-2016 را انتظار دارم، به جای رشد سریع و ناگهانی مشابه سال 2019."

 

بیت کوین شاهد افزایش فروش هیجانی طی هفته گذشته بود

بر اساس CoinMarketCap قیمت بیت کوین طی هفته گذشته تقریبا 5% کاهش داشت. از آنجایی که شاه رمزارزها علیرغم انتظار بسیاری از فعالان بازار نتوانست سطح 24,000 دلار را به خوبی بازپس بگیرد، فروش کوین برای کسب سود در میان سرمایه گذاران قوت گرفت. 

بر اساس اطلاعات کوینگلس، طی 7 روز گذشته  Open Interest شاهد ریزش مستمر بود. کاهش Open Interest  به این معنی است که تعداد پوزیشن‌های باز در بازار در حال کمتر شدن است و نشان میدهد که مشارکت در بازار و فعالیت ترید کاهش یافته است. 

از روز 21 فوریه، میزان Open Interest بیت کوین به میزان 7% کاهش داشته است. 

 

بیت کوین

 

به علاوه، از روز 1 فوریه مقدار OBV بیت کوین در یک روند کاهشی قرار داشته و در زمان نگارش مطلب مقدار منفی اتخاذ نموده بود. 

زمانی که مقدار OBV یک دارایی منفی میشود، به این معنی است که حجم فروش در روزهایی که قیمت کاهش داشته بیشتر از حجم خرید در روزهایی که قیمت افزایش داشته است. 

این مساله معمولا به عنوان یک سیگنال بریش در نظر گرفته میشود چرا که نشان میدهد فشار فروش در بازار نسبت به فشار خرید بیشتر است. در زمان نگارش مطلب، مقدار OBV بیت کوین در محدوده -1.671 میلیون ایستاده بود. 

در نهایت، خط Aroon UP بیت کوین (خط نارنجی) در محدوده 21.43% بود. زمانی که خط Aroon Up یک کوین نزدیک به صفر میشود، روند صعودی ضعیف است، و آخرین سقف مدت زمان زیادی قبل رخ داده است. معمولا این مساله در ادامه با ریزش مستمر در بازار همراه خواهد بود. 

 

نمودار بیت کوین

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.