بیت کوین هنوز به کف قیمت نرسیده؛ پوزیشن فروش برای سال 2023؟

پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱

در حالی که بیت کوین در قیمت‌های دسامبر 2020 معامله میشود، هولدرهای اصلی‌ترین ارز دیجیتال مطمئن نیستند که آیا در سال معاملاتی پیش رو شاهد ریزش بیشتر خواهیم بود یا خیر.  

ریزش مداوم هش‌ریت بیت کوین مساله جدیدی نیست و تاثیر آن روی قیمت بیت کوین همچنان پابرجاست. ریزش در هش‌ریت بیت کوین اغلب بیانگر این موضوع است که ماینرهای بیت کوین فعالیت خود را متوقف نموده‌اند چرا که استخراج بیت کوین در این سطوح قیمت مقرون به صرفه نیست. 

تحلیلگر کریپتوکوانت عملکرد تاریخی هش‌ریت بیت کوین را بررسی نموده و دریافت که هر بار هش‌ریت به سقف میانگین متحرک 30 روزه (EMA30) رسیده و بعد ریزش کرده، قیمت بیت کوین نیز از آن تبعیت نموده است. 

اخیرا، بعد از ریزش طولانی هش‌ریت بیت کوین، در تاریخ 5 نوامبر به 260 MH/s رسید. این مساله باعث رالی قیمت بیت کوین شد و موقتا به بالای سطح 20,000 دلار رسید. 

با این حال، ریزش شدید در هش‌ریت و سقوط FTX باعث کاهش شدید قیمت بیت کوین و بسته شدن ماه معاملاتی در حدود قیمت 17,000 دلار شد.

بر اساس تحلیل Crypto sunmoon، در گذشته هر زمان EMA30 هش‌ریت دو قله تشکیل داده و ریزش کرده، قیمت بیت کوین هم 2 بار کاهش را تجربه نموده است. بنابر این احتمالا رالی بعدی هش‌ریت بیت کوین که با کاهش همراه باشد، منجر به ریزش بیشتر در قیمت بیت کوین خواهد شد. 

 

قیمت بیت کوین

 

یک تحلیلگر دیگر کریپتوکوانت به نام Ghoddusifar نیز حجم پروفایل و روند انباشت بیت کوین را بررسی نمود و تخمین زد که ریزش بیشتر در قیمت شاه رمزارزها اجتناب ناپذیر است. 

بر اساس یافته‌های Ghoddusifar، دارایی‌های کریپتو زمانی که فعالیت خرید بالا باشد با رشد حجم تراکنش مواجه خواهند شد. در محدوده کنونی قیمت بیت کوین، حجم بالایی از تراکنش دیده نمیشود.

وی افزود:

 

"اگر ما شاهد افزایش تراکنش‌ها در این محدوده قیمت نباشیم، باید این احتمال را در نظر بگیریم که هنوز به محدوده انباشت نرسیده‌ایم."

 

این بدین معنی است که در سطوح کنونی قیمت، حجم تراکنش‌های بیت کوین همچنان پایین است، و به نظر میرسد بازار هنوز با نقطه انباشت فاصله دارد تا خریداران بتوانند از فروشندگان پیشی بگیرند. 

 

بیت کوین

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.