احتمال رسیدن بیت کوین به 12,800 دلار قبل از بازگشت قیمت

یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱

یکی از تحلیلگران کریپتوکوانت به نام Ghoddusifar اعتقاد دارد قیمت دلتای بیت کوین نشان میدهد هنوز با بدترین شرایط بیت کوین خیلی فاصله داریم. بر اساس اعلام وی، قیمت دلتا کنونی بیت کوین 12,800 دلار است. 

قیمت دلتا به عنوان قیمت احتمالی بر اساس تفاوت بین ارزش بازار محقق شده و متوسط ارزش بازار محاسبه میشود. بر اساس تخمین این تحلیلگر، قیمت بیت کوین احتمالا کاهش بیشتری داشته باشد، همانطور که در نمودار پایین مشخص است. 

 

قیمت بیت کوین

 

نگاه به عقب قبل از نقطه بازگشت

این تحلیلگر هم بر روی روند کنونی بیت کوین تمرکز دارد و هم مستنداتی از اتفاقات گذشته را ملاک قرار میدهد. وی شواهدی ارائه میکند که چرخه‌های قبلی سالهای 2015 و 2018 مشابه شرایط کنونی بودند. 

این مساله باعث میشود که قبل از اینکه بیت کوین بخواهد بازگشت قیمت داشته باشد ریزش بیشتری را تجربه کند. از دیدگاه وی شرایط کنونی به گونه‌ای است که ریزش بیشتر قیمت اجتناب ناپذیر است. 

او میگوید:

 

"بر اساس میزان ریزش بیت کوین از سقف در چرخه‌های قبلی و همچنین اوسیلاتورهای آنچین، علیرغم اینکه اینطور نشان میدهند که بیت کوین به نقطه بازگشت نزدیک است، امکان ریزش بیشتر نیز تایید میشود."

 

بر اساس تحلیل تکنیکال، به نظر میرسد این تحلیلگر به موارد صحیحی اشاره میکند. باند بولینگر در تایم فریم روزانه بیت کوین نشان میدهد که نوسان آن به شدت پایین بوده است.

از آنجایی که بیت کوین باند پایین بولینگر را هنوز نشکسته است، به نظر نمیرسد بتوانیم انتظار بازگشت ناگهانی به سمت بالا را داشته باشیم. به علاوه، قیمت در محدوده 17,015 دلار موفق نشد تا از باند بالایی بولینگر خارج شود. بنابر این روند احتمالی صعودی نامعتبر میشود. 

 

نمودار بیت کوین

 

به علاوه، EMA نیز نشان از احتمال ریزش قیمت دارد، به این دلیل که EMA20 نتوانست از EMA50 عبور کند. در این شرایط یک حرکت بریش میتواند رقم بخورد. 

 

بدون ریسک، سودی برای بیت کوین نیست

روندی که اشاره شد، که ریزش بیشتر بیت کوین را پیش بینی میکند به نظر میرسد بر اساس مسیر حرکت سرمایه گذاران شدیدتر میشود. بر اساس اطلاعات گلسنود، ریسک رزرو بیت کوین عدد 0.00076 بود. 

این عدد پایین تلقی میشود و نشان میدهد که اعتماد هولدرهای بلند مدت در بالاترین سطح خود نیست. اگر ریسک رزرو بیت کوین بالا بود و قیمت پایین، میتوانست سیگنال انباشت باشد. 

با این حال، مساله اساسی اینجاست که ریزش بیت کوین پایین 16,000 دلار پایینترین حدی که بیت کوین به آن رسیده نخواهد بود. 

 

چارت بیت کوین

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.