دلالان، قیمت گذارِ قیمت دلار در روزهای پایانی تعطیلات!

پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

در روزهایی که تعداد زیادی از صرافی‌ها به خاطر تعطیلات چند روزه گذشته تعطیل بودند، امروز هم نیز بسته بودند اما در این بین، فعالیت دلالان در بازار ارز تهران قطع نشد و همان‌گونه محسوس بود.

فعالیت صرافی های تهران بعد از چند روز تعطیلی رسمی، عملاً امروز از سر گرفته شد، هر چند بیشتر صاحبان صرافی ها ترجیح دادند امروز هم به مانند روزهای قبل کار نکنند و این شد که امروز تعداد زیادی از صرافی‌ها تعطیل بودند. صرافی‌هایی هم که باز بودند خرید و فروش ارز نداشتند و تنها فعالیتی که انجام می دادند انجام معاملات در پشت تلفن بود.

همچنین قیمت سکه بعد چند روز تعطیلی کلی در بازار ارز رکوردی عجیب و غریب زد به گونه ای که قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید تا حدود هشتاد هزار تومان به نسبت آخرین روز کاری افزایش پیدا کرد.
از طرف دیگر بازار دلالان در بازار ارز و بازار معاملات از رونق بیشتری نسبت به صرافی‌ها برخوردار بودند و دلالان در نقطه های مختلف میدان فردوسی به خرید و فروش ارز مشغول بودند.

تحولات سیاسی شکل گرفته در روزهای اخیر به مانند روزهای قبل، تاثیر خود را بر معاملات ارز در بازار محسوس نگه داشته است تا به همراه خلاء حضور ماموران انتظامی در محدوده میدان فردوسی،  امروز هم حال بدی را تجربه کند.

دلال ها برای قیمت ارز، نرخ های متفاوتی را در نظر می گرفتند، به گونه ای که میانگین دلار ۶۶۰۰ تومان، یورو ۷۷۰۰ تومان، پوند ۸۸۰۰ تومان و روبل ۱۱۵ تومان در بازار فروخته می‌شد. علی رغم اینکه بانک مرکزی اعلام کرد، قیمت هر دلار آمریکا با ۳ تومان رشد نسبت به روز یکشنبه ۴ هزار و ۲۱۹ تومان تعیین شد. افزون بر این، هر یورو با ۵۷ تومان افزایش ۴ هزار و ۹۷۴ تومان و هر پوند نیز با ۳۶ تومان رشد ۵ هزار و ۶۶۴ تومان ارزش‌گذاری شد.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.