قیمت دلار حتی با 4200 تومان هم به هدف خودش نرسید!

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

قیمت دلار حتی با 4200 تومان هم به هدف خودش نرسید!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با عنوان این نکته که مردم هنوز در بازار ارز سردرگم هستند،گفت: ضمن اینکه در ماه‌های اخیر مسئولین اعلام کردند که کمبود ارز وجود ندارد، اما باید بپذیریم که کمبود ارز یکی از دلیل های اصلی تغییرات شدید و داغ شدن بازار کار دلالان در بازار معاملات شد.

محسن بیگلری اظهار داشت: یکی از دلیل هایی که مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به آقای حسن روحانی رای دادند، دستاوردی به نام "تثبیت نرخ ارز" در دولت 11ام بوده است که آقای روحانی بدست آوردند، اما متاسفانه پس از آغاز به کار دولت دوازدهم ماجرا به کلی برعکس شد!

وی با عنوان کرد که اعلام قیمت 4200 تومانی برای دلار تصمیم خوبی بود که اجرایی نشد، گفت: طبق گفته مسئولان، قیمت دلار در بازار ارز واقعا 4200 تومان نیست، اما در حال حاضر دلار به قیمت 6500 تومان فروخته می شود و از مردم هم به قیمت 6200 تومان خریداری می شود و هیچ برخورد قاطی با این تخلف های آشکار صورت نمی گیرد.

این موضوع که دلال ها نیر دلار را با هر قیمتی که دوست دارند، می فروشند، باعث بی اعتمادی  و بی اطمینانی مردم می شود و واقعیت این است که دولت هنوز نتوانسته بازار ارز را مدیریت کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با عنوان این موضوع که دولت باید از قیمت گذاری دلار در چهارراه استانبول و توسط دلال ها جلوگیری کند، گفت: چند روز است که قیمت سکه به بیش از قیمت 2 میلیون تومان رسیده که یکی از دلایل این موضوع افزایش قیمت دلار 6500 تومانی است که اثرات خود را در قیمت سکه گذشته است.

بیگلری تصریح کرد: اگر مدیریت درست و دقیقی صورت می گرفت و به این شکل رها نمی شد، قطعا در حال حاضر قیمت دلار بیش از 6 هزار تومان و قیمت سکه بیش از 2 میلیون تومان نبود.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.