با ثبت واگرایی بولیش دوج کوین آماده صعود است، اما...

یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱

دوج کوین از ماه نوامبر در یک روند نزولی قرار دارد. در ماه مارس به نظر قیمت دوج کوین یک کف ایجاد نمود و از قیمت 0.11 دلار تا عدد 0.18 دلار پیش رفت، اما فضای ذهنی پیرامون دوج کوین و البته سایر رمزارزهای بازار، مجددا در ماه آوریل به سمت ترس تغییر کرد.

بیت کوین عملکرد ضعیفی را در چارت ثبت نمود و به نظر میرسد نهمین کندل هفتگی قرمز را ثبت نماید. این فشار نزولی بی‌وقفه میتواند بر روی قیمت دوج کوین نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. 

 

دوج کوین در تایم فریم 12 ساعته

 

 

در نمودارها مشخص است که قیمت یک سری از کف و سقف های پایینتر را ایجاد نموده است. تنها چند روز پایانی ماه مارس بود که دوج کوین یک رالی تا قیمت 0.18 دلار ثب نمود و به نظر رسید که ساختار بازار خرسی قبلی را شکسته است اما نتوانست به این حرکت صعودی ادامه دهد. 

در ماه می، محدوده قیمت 0.14 دلار مجددا به عنوان مقاومت تست شد و سپس قیمت به شدت تا محدوده 0.07 دلار سقوط کرد و بعد از آن تا سطح 0.09 دلار بازگشت داشت. فروشندگان در ماه می به طور قاطعی قدرتمند بودند و محدوده 0.08 دلار تا 0.1 دلار به عنوان مقاومت قوی در راه خریداران محسوب میشود. 

یک واگرایی بولیش در نمودار دیده میشود اما آیا به یک پامپ قیمت منجر خواهد شد؟ به علاوه، آیا این پامپ احتمالی میتواند نقدینگی را برای هولدرهای بلند مدت جهت خروج از بازار و ورود خریداران جدید فراهم کند؟ یا میتواند باعث شروع روند صعودی جدید شود؟

 

 

شاخص RSI در زمان نگارش مطلب عدد 41.16 را نشان میدهد و بیان میکند که مومنتوم قدرتمند بریش ممکن است در حال ضعیف شدن باشد. همچنین میتوان دریافت که عدد 40 در RSI در گذشته به عنوان حمایت و مقاومت عمل نموده است، و یک حرکت مناسب بالای 40 میتواند گاوها را ترغیب نماید. شاخص Stochastic RSI نیز در آن زمان در حال صعود بود.

شاخص OBV طی دو هفته گذشته کف‌های بالاتر ایجاد نمود، حتی زمانی که قیمت کف‌های پایینتر میساخت. همچنین RSI نیز کف‌های بالاتر ثبت نمود. این مساله یک واگرایی بولیش محسوب میشود و سیگنالی است مبنی بر اینکه احتمال بازگشت قیمت وجود دارد. 

 

نتیجه‌گیری

واگرایی به تنهایی نمیتواند باعث برگشت قیمت شود، و اگر چنین حرکت صعودی از راه برسد، ممکن است هنوز چند روزی فاصله داشته باشد. تا زمانی که بازار به طور فزاینده‌ای بریش است، یک تریدر به جای اینکه منتظر تغییر روند به سمت بولیش باشد، میتواند در محدوده 0.1 دلار روی دوج کوین پوزیشن شورت (فروش) بگیرد و استاپلاس را بالای قیمت 0.11 دلار قرار دهد. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.