صرافی ها بالاخره به بازار دلار بازگشتند!

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷

صرافی ها بالاخره به بازار دلار بازگشتند!

در این روزها عنوان می‌شود که دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات داده نمی‌شود. درصورتی که صحت ندارد؛ چرا که بسیاری از بازرگان‌ها و تجار توانسته‌اند برای اجناس خریداری شده‌ی خود از دلار ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند و مشکلی در این زمینه نداشتند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از رفع مشکل سامانه نیما برای ثبت سفارشِ واردات خبر داد و گفت: طبق  ارزیابی‌ها و اظهار تاجران، دلار ۴۲۰۰ تومانی حتی به افاردی که در سال جاری ثبت سفارش کرده‌اند، اختصاص یافته است و صرافی ‌های مجاز نیز به بازار دلار برگشته‌اند و همچنین می‌توانند از طریق خرید از صادرکنندگان، دلار ۴۲۰۰ تومانی بفروشند.

یکی از مشکلات ایجاد شده در زمینه واردات، مشکل در سامانه ارزی نیما برای ثبت سفارش ها بود که برخی از بازرگانان نگران آن بودند .

 از سوی دیگر بعضی از آنها نسبت به اختصاص ندادنِ دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالای خود نیز اعتراض داشتند که آقای محمدحسین برخوردار، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در این باره عنوان کرد: مشکل در سامانه نیما و اختلالات آن برای ثبت سفارش واردات کالا درست شده است و بازرگان‌ها و تجار می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: از سوی دیگر نیز صرافی‌های مجاز، به بازار ارزی ورود شده اند و همچنین به آنها مجوز داده شده تا با خرید دلار 4200 تومانی از صادرکنندگان، آن را برای واردات و به قیمت دلار ۴۲۰۰ تومانی به بازرگان‎‌ها بفروشند.

آقای برخوردار گفت: اینکه می‌گویند دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات تخیصی داده نشده است، درست نیست؛ چون بسیاری از بازرگان‌ها و تجار توانسته‌اند حتی برای ثبت سفارش‌های امسال خود از دلار ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند و اختلالی در این زمینه وجود ندارد.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.