سرمایه‌گذاران سازمانی در حال خروج از بازار کریپتو

پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

در پی ناکامی بازار کریپتو در بازگشت به دوران طلایی، سرمایه گذاران سازمانی در حال فرار دسته جمعی هستند. با استناد بر چندین منبع، بازار شاهد خروج عظیم پول سازمانی است. Coinshares چند روز گذشته در آپدیت اخیر خود به این موضوع اشاره نمود. 

 

سرمایه گذاران در حال خروج از بازار

بر اساس گزارش اخیر Coinshares، مجموع پول خارج شده متعلق به سرمایه گذاران سازمانی طی یک ماه بالغ بر 339 میلیون دلار میشود. علیرغم اینکه بازار در ابتدای سال جاری شاهد حرکت مشابهی بود، این مطالعه نشان داد که این بار این اتفاق معکوس نشد. جمع مبلغ ابتدای سال در حدود 467 میلیون دلار بود که با رقم کنونی 128 میلیون دلار تفاوت داشت. 

بر اساس این گزارش، بیت کوین مسئول خروج بخش اعظمی از این سرمایه بود. از زمان خروج 133 میلیون دلار در ماه ژوئن سال گذشته، این عدد بیانگر بزرگترین خروج سرمایه از بیت کوین طی یک هفته بود. 

بنا بر اطلاعات اعلام شده، مشخص نمودن عامل دقیق این خروج سرمایه ممکن نیست. با این حال، برخی از فعالان اقتصادی دلیل آن را ریزش اخیر بازار عنوان میکنند و عده‌ای عامل اصلی آن را گزارش بانک مرکزی آمریکا تلقی میکنند.

 

 

بازار در حال ریزش بیشتر

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاران سازمانی که روی اتریوم سرمایه گذاری کرده بودند نیز از این قاعده مستثنی نبودند و طی هفته گذشته حدود 25 میلیون دلار از سرمایه خود را خارج نمودند. این بدین معنی است که از ابتدای سال جاری، اتریوم تنها شاهد خروج سرمایه طی 5 هفته گذشته بود. مجموع پول خرج شده حدود 194 میلیون دلار بود. علیرغم اینکه سرمایه گذاران پول خود رااز اکثر آلتکوین‌ها خارج کردند، سرمایه‌های شامل طیف وسیعی از دارایی‌ها شاهد مقدار اندکی ورود نقدینگی بودند. 

ارزش کل بازار کریپتو در کمترین میزان خود از اواسط ماه مارس است. در طی 24 ساعت گذشته، بازار حدود 12% ار ارزش خود را از دست داد و به عدد 1.8 تریلیون دلار رسید. 

بیت کوین شاهد یک ریزش ملایم بود و به پایین سطح 38,000$ رسید در حالی که اتریوم هم برای مدتی در حدود 2800$ معامله شد. اکثریت رمزارزها تحت تاثیر روند منفی بزرگان بازار بودند و بخش عظیمی از ارزش خود را از دست دادند. رمزارز NEAR در طرف دیگر، همچنان قدرتمند است و طی 24 گذشته (در زمان نگارش مطلب) حدود 2.7 درصد رشد داشته است.

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.