آیا سرمایه‌گذاران بیت کوین با ضررهای بیشتر مواجه میشوند؟

چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

بیت کوین طی چند هفته گذشته عملکرد نامطلوبی داشته است و تاثیر این مساله در رفتار سرمایه گذاران کاملا مشهود است. برای اولین بار طی چند هفته، شاه رمزارزها وارد فضای خرسی شد و روند را برعکس نمود. 

 

جریان خروج سرمایه از بیت کوین

بعد از بازیابی قیمت در پی یک خروج سرمایه یک ماهه، جریان سرمایه در اواسط ژانویه معکوس شد، و دارایی‌ها شاهد ورود سرمایه بودند، به جای خروج آن. بعد از یک حرکت خوب، مجددا در هفته منتهی به 11 مارس جریان سرمایه به سمت خروج از بازار چرخید.

معمولا این اتریوم است که در صدر جریان‌های خروجی قرار دارد. با این حال، طی این هفته، بیت کوین در حدود 70 میلیون دلار خروج سرمایه را ثبت نمود.

 

 

اتریوم علیرغم اینکه در زمینه خروج سرمایه عملکرد بهتری از بیت کوین داشت، خروج سرمایه معادل 50.6 میلیون دلار را ثبت نمود و بنابر این طی ماه مارس 22.4 میلیون دلار و طی سال 2022 بیش از 124 میلیون دلار خروح سرمایه داشت.

با این حال، برای بیت کوین به این صورت است که، سرمایه گذاران از مشاهده اینکه به صورت مستمر و هر هفته ارزش داراییشان کم میشود خسته شده‌اند. این مساله که قیمت 2 3 روز افزایش دارد و بلافاصله 2 3 روز کاهشی است باعث شده بیت کوین طی یک ماه در بازه 37.6k$ تا 44.6k$ در نوسان باشد و حرکت رنج داشته باشد. حتی رالی هایی به بزرگی 19% و 17.8% نیز نتوانست این الگو را بشکند.

 

 

در نتیجه، خالص P/L مجددا وارد محدوده قرمز شد، برای دومین بار طی دو هفته. به علاوه، دارایی در سود به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرد، و حدود 6.93 میلیون بیت کوین به ارزش 268 میلیارد دلار در حال حاضر در ضرر هستند.

 

 

 

علیرغم اینکه هولدرهای بیت کوین همچنان اعتقاد به هودل کردن و انباشت کردن دارند، بدین معنی نیست که آماده هستند که ضررهای بیشتر را تحمل کنند. در این میان زمانهایی هم وجود داشت که پوزیشن‌هایشان را لیکوئید کردند، به عنوان مثال طی رالی 26% از 23 ژانویه تا 9 فوریه.

 

 

 

در آینده، سرمایه گذاران ممکن است به هودل کردن ادامه دهند از آنجایی که ثبت سود در این شرایط به نظر ممکن نمیرسد تا زمانی که بیت کوین یک رالی قابل توجه ثبت نماید.

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.