الان فرصت مناسب خرید بیت کوین با هدف بلند مدت است؟

یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰

بازار رمزارزها در پی افزایش تنش اخیر میان روسیه و اوکراین دچار اختلال شد و طی این اتفاق ارزش بازار حدود 200 میلیارد دلار کاهش یافت. با این حال، در زمان نگارش مطلب، بازار کاملا شرایط خود را بازیابی کرده و حدود 7% رشد داشته است. اما همچنان عدم قطعیت وحود دارد و رقیب اصلی بیت کوین یعنی طلا، گام‌های قابل توجهی برداشته است. 

 

موقعیت حساس

یک استراتژیست ارشد بلومبرگ به نام مایک مک‌گلون در مصاحبه ای اشاره داشت که بازارهای سنتی باید دستخوش یک اصلاح قابل توجه میشدند و این موضوع به تعویق افتاده بود. این موضوع برای بازار کریپتو نیز صدق میکند. در پی اخبار تنش روسیه و اوکراین، بازار رمزارزها و سهام دستخوش یک انفجار سنگین در روز 24 فوریه شدند.

با این حال، مک‌گلون اعتقاد دارد که علیرغم وجود ریسک در بازار، این ریزش قیمت یک موقعیت خوب خرید را برای سرمایه گذاران بلند مدت که سرمایه آماده دارند ایجاد نموده است. او افزود: 

 

نکته کلیدی این است که رمزارزها و بیت کوین دارایی های پر ریسک هستند و در حال حاضر بسیاری از سودهای خود را از دست داده‌اند. من فکر میکنم هنوز ریزش بیشتر در راه است. من فکر نمیکنم بیت کوین به کمتر از سطح 30,000$ برسد و در محدوده 40,000$ هم با مقاومت مواجه است. 

به نظر من این شرایط در نهایت یک فرصت بسیار خوب برای خرید بیت کوین برای تریدرهای بلند مدت است و در تاریخ به عنوان شرایط ویژه از آن یاد خواهد شد.

 

با این حال شایان ذکر است که در زمان بحران اوکراین یک دارایی برنده واقعی بود.

 

هدف یا طلا؟

طلا در نمودار به سمت بالا حرکت کرد در حالی که اکثر دارایی ها در حال از دست دادن ارزش بودند. در واقع، قیمت طلا  در روز 24 فوریه به بالاترین میزان خود طی 13 ماه رسید. 

 

 

در اینجا طلا یک برنده واقعی بود. در واقع، به نظر میرسد که از قیمت 2000$ برای اونس عبور میکند. در روز 25 اکتبر طلا به میزان 1974$ معامله شد که بالاترین رقم از سپتامبر 2020 میباشد. او ادامه داد:

 

خیلی وقت بود که شکستن قیمت 2000$ به ازای هر اونس برای طلا به تاخیر افتاده بود و مدتها بود در انتظار این اتفاق بودیم. متاسفانه رفتار بازار به این صورت است که شما را به پایین میبرد و باور شما را در مورد دارایی از بین میبرد و بعد رشد ناگهانی میکند. 

 

در این بین، یک تریدر دیگر به نام تام ایسی نیز از طلا به عنوان یک دارایی بالغ یاد میکند و میگوید:

 

طلا در حال حاضر دقیقا همان کاری را انجام میدهد که باید انجام دهد، اما این یک دارایی خیلی بالغ تر است و یک پیشینه ثابت شده دارد که در چنین شرایط بحرانی چطور عمل میکند.

 

وی افزود:

 

این اولین باری است که بیت کوین یا یک شرایط بحرانی بزرگ مواجه میشود و من پیش بینی میکنم که تا زمانی که بازار سهام در فشار است، بیت کوین هم به حرکت نزولی خود ادامه میدهد.

 

به طور جالبی، در زمان نگارش مطلب، طلا در جایگاه نخست دارایی‌ها بر اساس ارزش بازار قرار دارد و بیت کوین در رتبه شماره 9 است.  

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.