3 دلیل که نشان میدهد بیت کوین آماده بازیابی به سطح 42k$ است

شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین مانند سایر بازارهای مالی از جمله بازار سهام، بعد از حمله روسیه به اوکراین دستخوش ریزش شدید شد. علیرغم این سقوط ناگهانی، شاخص‌های on-chain نشانه‌هایی مبنی بر بازگشت سریع دارند. 

 

اطلاعات on-chain حال و هوای سرمایه گذاران را نشان میدهد

احتمالا مهمترین شاخص درون زنجیره (on-chain)، حجم معاملات باشد چرا که میتواند دیدگاه مناسبی از عملکرد سرمایه گذاران نشان دهد. حجم درون زنجیره برای بیت کوین یک حرکت افزایشی ناگهانی داشت، از 13.73 میلیارد در 19 فوریه به 46.38 میلیارد در روز 24 فوریه.

این حرکت ناگهانی در بازه زمانی رخ داد که قیمت بیت کوین از 40,122$ به 34,400$ سقوط کرد. این واگرایی کافی است تا نشان دهد علاقه بسیار بالایی در بین سرمایه‌گذاران برای این کف قیمت وجود دارد. این موقعیت نشان از انباشت دارد. 

یک اسپایک مشابه در حجم در زمان ریزش قیمت بیت کوین از 57,800$ تا 41,600$ در 7 فوریه نیز مشاهده شد. این ماهیت تکرار شونده در حجم بیت کوین نشان میدهد که سرمایه‌گذاران در زمان ریزش‌ها مشغول خرید در کف قیمت بودند.

به طور جالبی، هر دو این اسپایک‌های ناگهانی در حجم، کاملا بالای میانگین متحرک 200 روزه بود و نشانه‌هایی از خرید توسط هولدرهای بلند مدت دارد.

 

 

این چشم انداز بولیش ممکن است در نگاه اول غیر قابل اعتماد به نظر برسد، اما این دیدگاه با مدل MVRV 30 روزه نیز حمایت میشود. این اندیکاتور برای سنجش میزان سود یا ضرر متوسط سرمایه گذاران در بازه زمانی مشخص استفاده میشود. یک میزان منفی پایینتر از -10% معمولا نشان از فرصت خرید دارد، جایی که هولدرهای بلند مدت خرید میکنند و تریدرهای کوتاه مدت اقدام به فروش هیجانی میکنند.

شاخص MVRV 30 روزه یک پرش از -6.8% به 2.8% طی 3 روز گذشته را نشان داد و اثبات میکند که هولدرهای بلند مدت در حال انباشت هستند. 

 

 

با نگاه به نمودار نرخ سرمایه گذاری، میتوانیم تصویر بهتری از بازار بیت کوین داشته باشیم. این اندیکاتور برای شناسایی فضای کلی بازار استفاده میشود. یک مقدار بالاتر و مثبت نشان میدهد که اکثریت تریدرها روی بیت کوین حس بولیش دارند. و مقدار منفی اغلب نشان میدهد که اکثر تریدرها نگاه ریزشی به بیت کوین دارند. 

اخیرا، نرخ ورود سرمایه در حال افزایش بود و در اوایل سال 2022 به سقف تاریخی جدید رسید. با این حال، از دیدگاه کوتاه مدت، این نرخ سقوط ناگهانی کرد و به -0.00071% رسید اما در حال حاضر در حدود 0.001% نوسان دارد و نشان از حس بولیش نسبت به شاه رمزارزها دارد. 

 

 

در حالی که برخی موارد نشان از رشد بیت کوین در کوتاه مدت دارد، به نظر میرسد حرکت صعودی در محدوده 43,000$ متوقف شود و افزایش بیشتر از آن را شاهد نباشیم، خصوصا اگر خریداران از این روند صعودی به خوبی محافظت نکنند.

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.