بازیابی اخیر قیمت بیت کوین به چه مواردی اشاره میکند؟

سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

پس از اینکه بازار روزهای ناخوشایندی را در اوایل ژانویه تجربه نمود، در حال حاضر دنیای کریپتو در مسیر بازیابی قیمت قرار گرفته است. ارزش کل بازار جهانی کریپتو طی 24 ساعت حدود 2.5% افزایش پیدا کرد و در عین حال دامیننس بیت کوین همچنان پایین 40% قرار دارد. با این حال، طی بازیابی قیمت آخر هفته، بیت کوین در حدود 12% رشد داشت و در زمان نگرش مطلب در نزدیکی قیمت 42,500$ معامله میشد. 

 

مارکوس ساتیرو، تحلیلگر GlobalBlock میگویددر راستای مثبت شدن فضای کلی، یک پرش قیمت در بازار مالی نیز اتفاق افتاد. او افزود:

 

فضای کلی پیرامون بازار کریپتو طی آخر هفته به طور چشمگیری بهبود پیدا کرد و بیت کوین روند نزولی RSI خود را شکست - بیت کوین در طی سال گذشته 2 بار روند نزولی RSI را شکسته است و هر دو بار منجر به رالی صعودی قدرتمند شده است و بنابر این احتمال رالی در حال حاضر نیز وجود دارد.

 

بر اساس نمودارها، شاخص RSI در روز 8 ژانویه وارد محدوده اشباع فروش شد. خیلی سریع پس از آن، شاخص مومنتوم به پایین سطح 30 افقی ریزش کرد و در پی این موضوع شاهد تغییر روند بودیم. شاخص RSI بعد از آن بالای سطح 50 باقی مانده است و نشان از فضای کلی بولیش دارد.

 

 

با بیان این موضوع، تحلیلگر GlobalBlock بر این باور است که اگر رالی بیت کوین ادامه پیدا کند، قیمت شاهد یک مقاومت قوی در محدوده 44,000$ تا 45,000$ خواهد بود. این مساله در ادامه عدم قطعیت و تردید ادامه دار در بازار سهام است.  

 

با احترام به آلتکوین‌ها، ساتیرو ادامه میدهد:

 

"آلتکوین‌ها هم واکنش فوق العاده‌ای داشتند و آمادۀ هفته سبز پیش رو هستند."

 

نشانه‌های مثبت همچنین در جریان ورودی بیت کوین نیز برای دومین هفته مشاهده میشود. در این گزارش اشاره میشود که اگرچه میزان افزایش جریان ورودی هنوز کم است، اما به نظر میرسد سرمایه گذاران با احتیاط در حال اضافه کردن به دارایی خود در سطوح پایین قیمت هستند. 

بیت کوین به تنهایی حدود 22 میلیون دلار جریان ورودی طی مدت مشابه داشت.

 

سرمایه گذاران هولد میکنند

در حال حاضر، حدود 65% سرمایه گذاران بیت کوین در سطوح کنونی قیمت در سود هستند. در حالی که طی هفته گذشته پیشرفت چشمگیری صورت گرفته است، 4% سرمایه گذاران در نقطه سربه‌سر هستند و 30% در ضرر هستند. 

 

 

در تحقیقی که CryptoQuant انجام داد تغییر در ذخایر بیت کوین بیت 25 ژانویه تا 5 فوریه بررسی شد و مشخص شد که انگیزه هودل کردن غالب است.

به طرز جالبی، اطلاعات IntoTheBlock نشان میدهد که حدود 57% از هولدرهای بیت کوین، دارایی خود را بیش از یک سال نگهداری کرده‌اند. 7% هولدرها سرمایه گذاران کوتاه مدت هساند و بیت کوین خود را کمتر از 1 ماه نگه داشته‌اند و در حدود 36% از سرمایه گذاران از 1 ماه تا 1 سال بیت کوین را حفظ نموده‌اند.

شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز در محدوده خنثی قرار دارد پس از اینکه در محدوده ترس شدید قرار داشت. 

به علاوه، اعلان‌های رسمی دولتمردان نیز میتواند تاثیر به سزایی در روند حرکت قیمت بیت کوین در روزهای آینده داشته باشد، همانطور که طی هفته گذشته داشت. ساتیریو اضافه میکند:

 

"در کنار پذیرش بیشتر بیت کوین توسط سازمان‌های اقتصادی، سناتورهای امریکایی طی هفته گذشته صحبت‌های مثبتی در مورد بیت کوین داشتند." 

 

او اینطور نتیجه گیری کرد که قوانین آمریکا بدون شک بزرگترین ریسک بیت کوین هستند تا زمانی که شفافیت بیشتر صورت نپذیرد.

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.