دامیننس بیت کوین در بالاترین سطح خود از نوامبر 2021

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

از هفته گذشته بعد از دستیابی به بالاترین رشد دامیننس از نوامبر 2021، بیت کوین شروع به بازپس گیری سهم بازار از آلتکوین‌ها نموده است. 

شاه رمزارزها در اواخر ماه ژانویه حدود 42% ارزش بازار جهانی کریپتو را به تنهایی در اختیار دارد، بنا به اطلاعات Coinmarketcap.

 

بیت کوین بر آلتکوین‌ها سلطه دارد

از زمان شروع فعالیت، بیت کوین همواره محبوبترین رمزارز بوده است. سلطه بیت کوین بر بازار رمزارزها همواره غیرقابل انکار بوده است و تغییرات قیمت بیت کوین همیشه بر روی قیمت آلتکوین‌ها تاثیرگذار بوده است. 

هجوم آلتکوین‌های جدید به بازار رمزارزها با هدف کاهش قدرت بیت کوین، باعث شد که سلطه بیت کوین دچار تشویش شود، چرا که گروهی از آلتکوین‌ها از اتریوم گرفته تا دوج کوین برای کسب سهم تلاش کردند. 

 

 

علیرغم این واقعیت که بیت کوین برای اکثر روزهای ماه در وضعیت قرمز قرار داشت، سهم آن از بازار با ارزش 1.68 تریلیون دلار به حدود 42% رسید، در حالی که حدود 2 هفته پیش در محدوده 39% قرار داشت. طی هفته گذشته بیت کوین مجددا شروع به جمع آوری سرمایه کرد، بعداز ریزش میانه اکتبر که دامیننس در حدود 46% بود و شروع به افت نمود. در نیمه دوم ماه ژانویه، بیت کوین توانست سهم بازار خود را در حدود 40% حفظ نماید. 

 

 

 

آلتکوین‌ها در حال سقوط آزاد

اتریوم و سولانا، دو تا از رقبای قدیمی بیت کوین، به نظر میرسد که در شرایط وخیمی هستند، و در حالی که بیت کوین حدود 20% در ماه ژانویه ریزش داشت و به قیمت 37,000$ رسید، همچنان عملکرد بهتری از آن دو داشت. 

اتریوم از ابتدای سال تا کنون حدود 34% ریزش داشته و به نظر میرسد همچنان با توجه به دغدغه هایی از جمله هزینه تراکنش خیلی بالا و قابلیت آن برای رقابت با بیت کوین، شرایط متزلزلی داشته باشد.

با استناد به داده های درون زنجیره (on-chain) توسط Glassnode، هزینه تراکنش روی بلاکچین اتریوم به ازای هر 1$، نسبت به بیت کوین کاهش داشته است.

بر اساس اطلاعات بیشتر، هزینه انتقال بیت کوین در حال حاضر در حدود 1% هزینه پرداختی تراکنش های اتریوم است. 

قیمت پولکادات نیز در حدود 41% ریزش داشته و سوالانا که در سال 2021 توانسته بود رشد خیلی خوبی را ثبت نماید، دستخوش 47% ریزش شده است. 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.