کاهش انتظار قیمت بیت کوین از 100k$ به 50k$

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰

در قله رالی بیت کوین، اکثر فعالان بازار انتظار قیمت 100,000$ را تا پایان سال 2021 برای بیت کوین داشتند. با عملکرد قیمت در آن زمان، هر شخصی میتوانست به آن پیش بینی‌ها نگاه کند و آن قیمت‌ها را کاملا ممکن بداند. با این حال، بازار کریپتو یک بار دیگر ثابت کرد که به هیچ عنوان با قطعیت نمیتوان آینده را پیش بینی کرد.

بیت کوین سوار بر موج افزایش قیمت تا سطح 69,000$ پیش رفت اما خیلی زود با سقوط قیمت مواجه شد و قیمت به سمت 40,000$ سرازیر شد. در حال حاضر قیمت بیت کوین در حال تلاش برای بازپس گیری سطح 50,000$ است.

 

امیدوار برای اتمام سال در سطح 50,000 دلار

کرگ ارلام یک تحلیلگر بازار در Oanda درباره بیت کوین اینگونه میگوید که علیرغم اینکه بسیاری از تحلیلگران قیمت 100,000$ را تا پایان سال برای بیت کوین پیش‌بینی میکردند، مومنتوم بازار امیدها را از میان برد و حالا همگان امید دارند که قیمت در پایان سال بالای 50,000$ بسته شود.

ادوارد مویا یک تحلیلگر دیگر در Oanda میگوید این دارایی دیجیتال با تکنولوژی‌های بزرگی رقابت نمود که باعث شد قیمت به این سطوح کاهش پیدا کند. با این اوصاف، این تحلیلگر میگوید، بازار به چشم انداز بولیش بلند مدت خود ادامه میدهد. 

مویا میگوید: "فضای کریپتوکارنسی تغییرات زیادی را به خود دیده و باعث فشارهای فروش ناخواسته شده است، اما چشم انداز میان مدت به بلند مدت همچنان قدرتمند است."

 

 

بیت کوین در انتهای سال 2021 چگونه خواهد بود؟

تحلیلگر کرگ ارلام اشاره کرد که بیت کوین یک هفته معاملاتی بسیار آشفته را پشت سر گذاشت. این شرایط از اوایل دسامبر بر بازار حاکم بوده است و باعث شده کلیت بازار در محدوده قرمز قرار بگیرد. با این حال، بیت کوین توانست حمایت 47,000$ را حفظ کند و این موضوع از نظر تحلیلگر بدین معنیست که به نظر نمیرسد بیت کوین این قیمت را از دست بدهد.

در طرف دیگر، خریداران بازار (گاوها) در تلاش هستند تا بیت کوین را از این روند خارج کنند. تعطیلات تقریبا شروع شده و نشان از پایان سال دارد و خریداران ترجیح میدهند سال ستاره‌ای در شرایط مثبت به اتمام برسد. ارلام میگوید: "خیلی‌ها در پایان سال منتظر یک عدد 6 رقمی برای بیت کوین بودند اما الان انتظار نصف آن را دارند."

بسته شدن قیمت در سطح 50,000$ لزوما یک پایان بد برای بیت کوین نیست. در چنین شرایطی، در مقایسه با ابتدای سال، حداقل یک رشد به ارزش 20,000$ ثبت میشود. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.