بیش از 10,000 بیت کوین در وحشت فروخته شد

شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰

سرمایه گذاران بیت کوین با اخبار منفی یا FUD بیگانه نیستند. با این حال، به نظر میرسد رفتار این بار سرمایه گذاران به دلیل برخی عوامل خاص بود. در پاسخ به این عوامل، هزاران بیت کوین توسط سرمایه گذاران فروخته شد. اما احتمالا شرایط آنقدر وحشتناک هم که به نظر میرسد نیست.

 

گونه جدید اخبار منفی برای بیت کوین

شیوع سویه جدید ویروس کرونا با نام اومیکرون به همراه FUD کلی پیرامون بازار باعث شد تا سرمایه گذاران دارایی خود را برای جلوگیری از ضرر بیشتر بفروشند. بر این اساس، در ماه نوامبر، بیش از 3 میلیون آدرس با توجه به ریزش قیمت، ضرر را تجربه نمودند. 

حالا با توجه به اینکه بیت کوین مجددا در محدوده قرمز معامله میشود، به نظر میرسد که سرمایه گذاران تصمیمات عجولانه گرفته اند. 

در روز 1 دسامبر بیش از 10,242 بیت کوین به ارزش 575 میلیون دلار طی 24 ساعت فروخته شد. این فروش تا حدودی پیش بینی میشد و به این دلیل بود که شروع ماه دسامبر خیلی عالی نبود.

 

 

اما مشکل اینجاست که انگیزه این فروش به صورت عادی و ارگانیک ایجاد نشده بود. بیشتر این فروش به دلیل ترس و نگرانی ناشی از شیوع سویه جدید ویروس کرونا رقم خورد. جستجو برای این موضوع تقریبا به میزان زمان پیک کرونا در ماه مارس بالا رفت.  

 

 

این حجم از افزایش اخبار منفی  و FUD باعث شد شاخص ترس و طمع بیت کوین برای دومین هفته متوالی در محدوده ترس قرار بگیرد. و در نتیجه مجددا نتوانست از ریزش 8.82% روز 26 نوامبر بازیابی داشته باشد. 

 

 

لازم است بدانید که در میان 10,000 بیت کوین فروخته شده، کوین های قدیمی هم قرار داشتند. این مساله را مقدار CDD مشخص میکند.

 

 

اما فروش توسط هولدرهای بلند مدت کاملا از طریق FUD القا شده بود چرا که اولین ریزش از ماه اکتبر بود. به علاوه در مقیاس بزرگتر، اعتماد سرمایه گذاران در واقع در حال بهبود است و کوین های کمتری در حال حاضر فروخته میشود. 

 

 

با بیان این موضوع، به لطف تقاضای بالا، اکثر بیت کوین فروخته شده خریداری شد، و مقدار خیلی کمی همچنان در کیف پول صرافی‌ها موجود است. 

 

 

خبر در سایت اصلی مربوط به روز 2 دسامبر میباشد.

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.