یک سقف تاریخی جدید برای بیت کوین در راه است؟

پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰

با بررسی عملکرد قیمت شاه رمزارزها ممکن است اینطور به نظر نرسد که بیت کوین هنوز بولیش است. با این حال، از آنجایی که بازار در حالت عدم اطمینان و بلاتکلیفی به سر میبرد، بهتر است که تمام جنبه های ممکن را بررسی کنیم. خصوصا حرکت‌های سرمایه گذاران را برای اینکه دریابیم آیا بیت کوین به زودی یک سقف تاریخی جدید ثبت خواهد نمود یا خیر.

 

گاوهای بیت کوین خشمگین هستند

در مقیاس کلان، بازار بیت کوین همچنان در وضعیت بولیش است. به این دلیل که حتی بعد از ریزش قیمت دو هفته پیش، بازار همچنان خود را در سود نگه داشته است. 

زمانی که محقق شدن سود افزایش پیدا میکند، احتمال ایجاد یک سقف در مقیاس کلان نیز بیشتر میشود. با در نظر گرفتن این مورد که سقف قبلی آخرین ATH بود، فقط اینطور منطقی به نظر میرسد که سقف بعدی یک ATH جدید باشد.

 

 

با این حال، اما و اگرهای زیادی در کار است. به محض اینکه اولین کندل قرمز در نمودار بیت کوین بعد از سقف تاریخی ثبت شد، هولدرهای کوتاه مدت از فرصت استفاده کردند و با سود دارایی خود را فروختند. یک کاهش شدید در شاخص STH-SOPR زمانی اتفاق می‌افتد که هولدرهای کوتاه مدت به شدت در حال کسب سود باشند.

 

 

اما به جای اینکه شاخص STH-SOPR به عدد 1.0 کاهش پیدا کند، به عددی کمتر از 1.0 رسید. معمولا این موضوع نشانه معکوس شدن روند بعد از بازار گاوی است و اگر SOPR مجددا به 1 و بیشتر برگردد میتوانیم امیدهای زیادی برای ثبت ATH داشته باشیم.  

اما اگر این شاخص برای مدت زیادی در آن ناحیه گیر بیفتد، ترس شروع بازار خرسی میتواند به واقعیت تبدیل شود. 

به علاوه، دغدغه در مورد تبدیل بازار گاوی به خرسی زمانی وجود دارد که فقط حدود 85 الی 90 درصد دارایی در سود باشد. 

 

 

همانطور که قبلا هم اشاره شد، بر اساس رفتار بازار هنوز یک احتمال وجود دارد که بیت کوین به 50k$ ریزش داشته باشد. اما اگر این اتفاق بخواهد بیفتد، فقط در 72 ساعت آینده باید رخ دهد. اگر طی این 72 ساعت این ریزش رخ ندهد، بازار شرایط خود را بازیابی میکند مگر اینکه یک سقوط خرسی کامل رخ دهد. 

به علاوه، از آنجایی که در حال حاضر هولدرهای کوتاه مدت به صورت فعالانه‌ای در حال خرید و انباشت هستند و فضای کلی به سمت هولد کردن متمایل است، ممکن است قیمت یک رشد دیگر را تجربه کند. از این رو، میتوانیم طی یک یا دو هفته آینده شاهد ثبت سقف تاریخی جدید توسط بیت کوین باشیم. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.