باران‌های نوامبر برای هولدرهای بیت کوین قرمز بوده است

پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین حدود 15% از سقف این ماه ریزش داشت و در حال تقلا برای حفظ حمایت 60,000$ است. 

اما آیا این طوفان بارانی ماه نوامبر که باعث ریزش‌های شدید در کوتاه مدت شد، میتواند آخرین ریزش قبل از قله این سیکل باشد؟ و آیا سیکل‌های گذشته میتوانند چشم اندازی برای ما مشخص نمایند که حرکت این بار چگونه پیش خواهد رفت؟ بیایید نگاه دقیق تری به موضوع داشته باشیم.

 

ریزش‌های ماه نوامبر تئوری سیکل 4ساله را به مخاطره انداخت

معمولا اینطور گفته میشود که تاریخ تکرار میشود. بازارها نیز در رفتار خود بسیار چرخه‌ای (سیکل پذیر) بوده‌اند. درون هر چرخه نیز الگوهای مشابه وجود دارد که بدون دلیل تکرار میشوند.

به همین دلیل عملکرد قیمت غالبا فراکتال‌هایی ایجاد میکند که با الگوهای قبلی کاملا منطبق هستند. پایه اصلی تحلیل تکنیکال مطالعه و بررسی تاریخی نمودارها و عملکرد قیمت در گذشته به منظور پیش بینی اتفاقات در آینده است.

اما مثالی که در حال حاضر برای بیت کوین در حال وقوع است میتواند یک بار برای همیشه تایید نماید که تئوری سیکل 4ساله که بر مبنای هاوینگ رمزارز ارائه شده است صحیح است.  

 

 

قیمت بیت کوین از الگوی پایانی سال 2017 پیروی میکند؟

نمودار فوق مقایسه بین عملکرد کنونی قیمت بیت کوین و شاخص RSI است. اگر بیت کوین بتواند جایگاه کنونی خود را خفظ کند و به سقف های جدید دست پیدا کند، یک واگرایی بولیش تایید میشود و قیمت بیت کوین به ساخت نمودار سهمی ادامه میدهد. 

موضوع بسیار مهم درباره این الگو این است که، تنها فقط 4 روز اختلاف بین تشکیل الگوی مشابه در 4 سال گذشته وجود دارد. هر دو زمان بعد از ثبت سقف‌های جدید، بیت کوین با اصلاح میانه نوامبر مواجه شد، اما بعد از آن چه اتفاقی رخ میدهد؟ آیا عملکرد قیمت از الگوی فراکتال پیروی میکند و پایان دراماتیک دسامبر را رقم میزند؟

علیرغم ریزش اخیر قیمت، تصویر تکنیکال ماهانه بولیش شروع شد، و همچنان هم میتواند بولیش بسته شود. اما هیجانی که سقف‌های تاریخی جدید ایجاد کردند باعث شد مقدار معاملات با اهرم بیش از حد شود، که پاک شدند و مجددا تکرار شدند.

فضای حاکم بر بازار نیز به سرعت تغییر کرد، که منجر به افزایش تعداد پوزیشن‌های شورت شد. فروش شدید ماه نوامبر در سال 2017 بسیار سریع برعکس شد و فقط 30 روز بعد 250% رشد و در نهایت قله بازار گاوی به ثبت رسید. آیا نمودار بالا یک پیش‌نمایش از چیزی که اتفاق خواهد افتاد است؟

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.