انعطاف پذیری بیت کوین در واگرایی‌ها سنجیده میشود

یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰

بیت کوین بالاترین کندل هفتگی را از اواسط اکتبر به ثبت رساند، و هفته گذشته، مجددا تا قیمت 62,500$ رشد داشت. طی هفته جاری، بیت کوین به سقف 69,000$ رسید، اما در زمان نگارش مطلب، در حال نوسان کمتر از سطح 64,000$ است. 

در حالی که روند بلند مدت در حال حاضر کاملا و با قدرت بولیش است، نشانه هایی از دغدغه در زمینه اطلاعات on-chain مشاهده میشود.

 

واگرایی در کسب سود و عملکرد؟

 

یکی از قوی ترین نشانه‌های فروش در حال حاضر از شاخص Price-DAA یا قیمت-واگرایی آدرس‌های فعال روزانه به دست می‌آید. همانطور که مشاهده میشود، بالارفتن عملکرد قیمت با بالارفتن آدرس‌های فعال مطابقت ندارد. اما مهم است که توجه داشته باشیم این روند در بهترین زمانهای سال 2021 نیز همینطور بوده است. این یک نشانه دغدغه است که اگر چارت سود/زیان شبکه نیز مورد تحلیل قرار بگیرد تا حدودی مهمتر میشود.

 

 

با توجه به اطلاعات Santiment، شاخص سود/زیان شبکه برای بیت کوین به شدت ریزش داشته است و آدرس‌های کمتری BTC را در سود منتقل مینمایند. این واگرایی را میتواند بین افزایش قیمت و ریزش ذخایر منتقل شده در سود مشاهده نمود. چنین روندی در بالای بازار میتواند نشانه ای از احتمال اصلاح باشد. 

با این حال، با در نظر گرفتین جمیع شرایط، اساس بازار آتی BTC نشان از سلامت کامل بازار دارد. 

 

بازار آتی یا فیوچرز بیت کوین هنوز با شرایط ژانویه تا آوریل فاصله دارد؟

 

 

حالا در شرایطی که مبانی on-chain برای درک شرایط و عملکردها بسیار مهم است، بازار فیوچرز نیز باید حتما مورد ارزیابی قرار گیرد که شرایط ذهنی و فضای حاکم بر تریدرها را دریابیم. و در حال حاضر، فضای حاکم کاملا خنثی است. با استناد به Arcane Research همچنان شرایط 3-ماهه فیوچرز بیت کوین در خیلی از صرافی‌ها مطلوب است.  فضای حاکم در سه ماهه ابتدایی سال 2021 به صورت خیلی شدید بولیش بود و در حال حاضر بازار فیوچرز در شرایط فوق العاده عالی مانند آن زمان قرار ندارد. 

 

بلاتکلیف هستید؟ صبر پیشه کنید

در حال حاضر، صبرکردن مهمترین کار برای هر سرمایه گذاری است که بیت کوین هولد میکند. استفاده از تریدهای اهرم دار در این شرایط پرنوسان تا حدودی پرریسک است و یک مسیر واضح تر نیاز است تا بتوانیم قدم بعدی بازار را تخمین بزنیم. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.