آیا به بیت کوین 100k$ در ماه دسامبر نزدیک هستیم؟

پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰

بیت کوین همواره یکی از بحث برانگیزترین دارایی‌ها در فضای کریپتو بوده است، علیرغم اینکه زنجیره‌های کاراتر و بهینه‌تری نیز ظهور کرده‌اند. با کمال تعجب، این موضوع فقط یک جواب ساده دارد، بیت کوین چیزی فراتر از یک کوین است. 

ارزش بیت کوین با طلا مقایسه میشود. به علاوه، سرمایه گذاران هیچوقت دیدگاه بولیش خود را از دست نداده‌اند و هر کار که در توانشان باشد را انجام میدهند تا شاه رمزارزها را به 100,000$ برسانند. 

 

بیت کوین 100,000$ آیا واقعا ممکن است؟

انتهای ماه اکتبر نقش بسیار مهمی از خیلی از جهات بازی کرد. اول از همه، بسته شدن کندل بیت کوین در این ماه، فضای کلی حرکت قیمت را برای بقیه 3 ماه آخر سال مشخص میکند. دوما، مشارکت سرمایه گذاران و رویکرد بولیش آنها دو عامل محرک خیلی مهم برای 2 ماه پیش رو هستند. 

با این حال، برای اینکه مطمئن شویم سرمایه گذاران نقش خود را به درستی ایفا میکنند، باید تحرکات آنها را در گذشته بررسی کنیم. برای اینکار، یکی از مهمترین موارد را بررسی میکنیم: هولدرهای بلند مدت. 

با استناد به شاخص سود و ضرر محقق نشده هولدرهای بلند مدت (LTH-Net Unrealized Profit-Loss)، بیت کوین در حال نزدیکتر شدن به ورود به محدوده رضایت-طمع است.

هر بار که بیت کوین وارد این محدوده شده، یک سقف تاریخی جدید ثبت نموده است. بر اساس شواهد تاریخی، حتی محدوده باور-تکذیب (belief-denial) بین 0.5 تا 0.75 نیز به عنوان یک نقطه عطف برای بازار عمل نموده است. هر بار که هولدرهای بلند مدت در این محدوده باقی مانده اند و از فروش خودداری کرده اند، شاهد یک رالی بوده ایم. بنابر این اگر به هولد کردن خود در این زمان نیز ادامه دهند، اتفاقات خوبی خواهد افتاد. 

 

 

مقداری نوسان قیمت نیز به نظر ممکن میرسد. علیرغم اینکه جهت حرکت را با اطمینان نمیتوان تشخیص داد، باید حرکات سرمایه گذاران بیت کوین را رصد نمود. مخصوصا از آنجایی که کوین‌های قدیمی تر از یک ماه شروع به توزیع شدن کرده اند. این یک مورد معمول در زمان بازار قدرتمند است. 

 

 

با این حال، مهمترین حمایت برای این رویکرد بولیش از نسبت RVT سرچشمه میگیرد. در زمان نگارش مطلب، این نسبت در پایین محدوده بولیش قرار دارد، و نشان از افزایش فعالیت دارد. حجم تراکنش های شبکه نیز تا حدودی بالا بوده است، و با سقف تاریخی جدید که اخیرا ثبت شد مطابقت دارد. 

 

 

بدین ترتیب، اگر همه چیز خوب پیش برود، میتوانیم انتظار این را داشته باشیم که بیت کوین به قیمت 100,000$ برسد. در واقع، به نظر میرسد مدل Stock-to-Flow فاصله بین قیمت کنونی با قیمت مورد انتظار را پر میکند. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.