چرا سرمایه گذاران با جدیت به خرید بیت کوین می‌اندیشند؟

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰

کل بازار کریپتو در مسیر بازیابی قیمت است، پس از شدیدترین ریزش کوتاه مدت در تاریخ این بازار. قبلا تحلیل داده‌های on-chain که توسط Glassnode انجام شده بود نشان داد که هش‌ریت بیت کوین علیرغم اخبار منفی تا حدود بسیار زیادی بازیابی شده است.  

 

داده‌هایی مبنی بر تایید افزایش سرمایه گذاری 

CoinShares در گزارشی جریان ورودی و خروجی سرمایه گذاری دیجیتال را منتشر نمود. این گزارش جریان ورودی نقدینگی توسط سرمایه گذاران سازمانی به بازار رمرارزها خصوصا بیت کوین را نشان میدهد. خروجی این گزارش بیانگر افزایش اعتماد به دارایی دیجیتال با ورود 90 میلیون دلار است. گراف پایین نیز بیانگر این موضوع است. 

 

 

شواهد محبوبیت بیت کوین

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال شاهد ورود 90 میلیون دلار در هفته گذشته بود، و باعث شد 7 هفته پشت سر هم ورود نقدینگی به بازار مثبت باشد که در مجموع عدد 411 میلیون دلار ثبت شود. خصوصا بیت کوین شاهد ورود نقدینگی خوبی بعد از پایان فاز دامپ قیمت بود.

 

"بیت کوین شاهد جریان ورودی به ارزش 48 میلیون دلار طی هفته گذشته بود. بعد از تحمل طولانی ترین خروج سرمایه، بیت کوین سومین هفته متوالی ورود سرمایه را جمعا به ارزش 115 میلیون دلار مشاهده میکند..."

 

این گزارش، دلیل محتمل این اتفاق را هم بیان میکند. "ما معتقدیم که این چرخش در تصمیم گیری و فضای کلی کریپتو به دلیل افزایش اعتماد به کلاس دارایی دیجیتال بین سرمایه گذاران است." این نکته، همراه با اخبار مثبتی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار و خزانه‌داری فدرال، به این افزایش تقاضا کمک نمودند. 

 

 

داده‌های فوق نشان میدهد، در حالی که بیت کوین رشدهای خوبی را تجربه کرد، آلتکوین‌ها به طور کلی عملکردهای ضد و نقیضی داشتند. اتریوم، بزرگترین آلتکوین، علی رغم اینکه یک هفته دیگر ورودی را تجربه نمود، تا حدودی هم سهم بازار از دست داد. 

در این گزارش آمده است: "اتریوم یک هفته با ورودی مثبت دیگر را با ثبت 20 میلیون دلار شاهد بود. در حالی که تا حدودی سهم بازار خود را به بیت کوین واگذار نمود و از قله 28% به 25% پایین آمد."

سایر آلت کوین‌ها مثل پولکادات، تزوس و بایننس کوین (BNB) شاهد خروج سرمایه بودند، هر یک به ارزش 0.8 میلیون دلار. در حالی که کاردانو و سولانا تصویر دیگری را ترسیم نمودند. این دو توکن شاهد ورود سرمایه به ارزش 1.1 میلیون دلار و 0.7 میلیون دلار بودند. با این اوصاف، حجم معاملات در هفته گذشته پایین باقی ماند و عدد 2.4 میلیارد دلار را ثبت نمود در حالی که در ماه می 2021 عدد 8.4 میلیارد دلار را هم تجربه کرده بود.  

 

بیشتر روی بیت کوین

اخیرا مدیر ارشد استراتژی CoinShares خانم Meltem Demirors دیدگاه بولیش خود را در مصاحبه اعلام نموده بود:

"من فکر میکنم که مقدار زیادی نقدینگی در انتظار ورود هستند و تعداد زیادی سرمایه‌گذار به صورت جدی در مورد اضافه نمودن بیت کوین به سبد سرمایه گذاری خود فکر میکنند."

 

به علاوه، پرچم‌دار بازار رمزارزها به صورت رسمی بهترین عملکرد را در سال 2021 بین دارایی ها به ثبت رساند:

 

 با عملکرد فوق العاده در سه ماهه سوم سال 2021، بیت کوین حدود 49.1% رشد را در این سال به ثبت رسانده است. بهترین کلاس دارایی از لحاظ عملکرد در سال 2021.

— Bitcoin (@Bitcoin) October 4, 2021

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.