چرا شرایط سولانا در حال حاضر عالی است؟

دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

طی 50 روز گذشته، هیچ آلتکوینی دستاوردهایی مثل سولانا به دست نیاورد. با وارد شدن به لیست 10 رمزارز برتر بازار و پشت سر گذاشتن XRP و Doge، در حال حاضر سولانا ششمین رمزارز برتر دنیاست. اما این تمام ماجرا نیست، با وارد شدن به دنیای NFTها، سولانا کاری بسیار غیرمنتظره‌تر انجام داده است.

 

سولانا رکوردها را شکست

سولانا در هر روز از 50 روز گذشته یک سقف تاریخی جدید یا ATH را ثبت نمود. آخرین سقف آن در تاریخ 8 سپتامبر و در قیمت 191$ بود و بعد از آن سولانا در حال اصلاح است.

از قیمت حدود 23$، سولانا به قیمت 178$ رسید و بعد از آن در حال استراحت بعد از یک رالی بی وقفه است. طی 4 روز گذشته، قیمت سولانا حدود 6.3$ کاهش داشته است.

 

 

علیرغم ریزش بازار، سولانا 6% رشد داشت و این موضوع نشان میدهد که دلیل کاهش قیمت آن احتمالا فقط اصلاح است. اصلاح ها برای این رمزارز مفید هستند چرا که یک رالی قدرتمند برای مدتی طولانی داشت. با این حال، شرایط بازار برای SOL بسیار مساعد است.

میزان لیکویید شدن سولانا فقط در روز 7 سپتامبر زیاد شد و در روزهای دیگر در سطح پایینی قرار داشت. همچنین پوزیشن های باز بازار آتی (فیوچرز) با ثبات بودند و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 

 

در واقع، حجم معاملات اسپات مجددا تا عدد 3 میلیارد دلار پایین آمده در حالی که دو روز پیش به سقف 12 میلیارد دلار رسید و این مساله نشان از کاهش فشار خرید دارد. اما در حالی که سولانا سرعت خود را کم میکند، اخبار دیروز جرقه های بولیش شدن را مجددا روشن کرد. 

 

چه نوع بولیش بودنی؟

روز گذشته سولانا اولین NFT میلیون دلاری خود را فروخت، 13امین DegenApe نایاب به ارزش 5,980 SOL یا 1.1 میلیون دلار.

سولانا در کمتر از 2 ماه به نقطه عطف خود رسید در حالی که این موضوع برای اتریوم در حدود 3 سال به طول انجامید. اما این رقابت بین اتریوم و سولانا نیست چرا که اتریوم در ماه ژوئن 11.8 میلیون کریپتوپانک فروخت.

با این حال، با توجه به این اخبار سرمایه گذاران به سمت این رمزارز تمایل بیشتری پیدا میکنند، بنابر این الان زمان خوبی برای خرید SOL است. نسبت Sharpe در بالاترین سقف تاریخی است و نشان از بازگشت قوی دارد.

به علاوه، نوسان پایین از افزایش قیمت حمایت میکند و این اتفاق باید به زودی بیفتد. اما از آنجایی که شاخص RSI در طی یک ماه در محدوده اشباع خرید در حال حرکت بود، شانس های قوی ای مبنی بر کاهش قیمت وجود دارد.

 

 

از منظر سرمایه گذاری، نگهداری سوالانا میتواند تصمیم درستی باشد چرا که ورود به NFT قیمت را بعد از چند اصلاح ضروری مجددا بالا خواهد برد. 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.