بیتکوین: آیا ریزش اخیر روند را معکوس میکند؟

پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

روز گذشته بیت کوین یک ریزش شدید را ثبت نمود و قیمت این رمزارز از سقف 52k$ تا 42.8k$ افت کرد. حجم این اصلاح کاملا غیر قابل پیش بینی بود و میزان قابل توجهی از معاملات بازار آتی (فیوچرز) را تحت تاثیر قرار داد.

نمودار قیمت بیت کوین در روز گذشته نشان میدهد یک اصلاح ساده به یک ریزش قابل توجه تبدیل شد.

لذا در این مرحله آیا لازم است که سرمایه گذاران نگران باشند؟

 

بررسی بیت کوین در تایم فریم بالاتر

خب تا زمانی که تایم فریم بالاتر و تصویر بزرگتر مورد توجه قرار گیرد، اتفاق خاصی نیفتاده است. تا زمانی که قیمت بیت کوین بالای 43k$ بماند، فعالان باز میتوانند منتظر بازیابی قیمت باشند. در روزهای آینده مشخص خواهد شد که بیت کوین چگونه قیمت های پایین را بازیابی میکند. 

در زمان نگارش مطلب، شانس شکل گیری الگوی 3 کندلی بسیار بالا بود، علیرغم اینکه قیمت بیت کوین در محدوده قرمز قرار داشت. به این ترتیب، اگر قرار باشد حجم معاملات به سمت افزایش قیمت پیش برود، سایه بلندی که در کندل استیک روز سه شنبه ایجاد شد میتواند به این فشار خرید کمک نماید.

 

ارزیابی نوسان قیمت بیت کوین

نوسان بیت کوین نیز تا حدودی افزایش پیدا کرده است. افزایش نوسان معمولا راه را برای حرکت های شدید قیمت به هر سمتی باز میکند. با این حال، با مرور شرایط بازار در گذشته، در میابیم که در شرایط نوسان بهینه، معمولا قیمت بیت کوین افزایش پیدا کرده است. 

در حال حاضر، بررسی نمودار نشان میدهد که افزایش زیادی در سطح نوسان اتفاق نیفتاده است. حداقل در مقایسه با رالی بازار رمزارز در ماه آوریل.

به علاوه نمودار دارایی افزوده شده بر اساس دلار شرایط مناسبی را نشان میدهد. در زمان نگارش مطلب، حدود 2.6-2.8 بود، که از میزان 2.3-2.5 که در رالی صعودی سال 2017 2018 ثبت شده بود بالاتر است.

همچنین، در تایم فریم یک ساعته، تغییرات در ارزش محقق شده بیت کوین در حال ثبت نشانه های مثبتی بعد از ریزش است. به نظر میرسد این موضوع به نتایج مثبتی منتهی شود.

 

 

بنابر تمامی سنجه های مطرح شده و بررسی شرایط کلی، به نظر میرسد حرکت صعودی بیت کوین در ابعاد بزرگتر هنوز دست نخورده مانده است.

همچنین یک تحلیلگر محبوب به این صورت در این زمینه اظهار نظر کرده است:

"اگر بخواهم حدس بزنم، ریزش بیشتر شبیه اصلاح و پاکسازی بود، تا معکوس شدن روند."

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.