صرافی‌ های غیرمجاز با نبود دلار بازار گرمی می‌کنند!

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

صرافی‌ های غیرمجاز با نبود دلار بازار گرمی می‌کنند!
صرافی های غیرمجاز در بازار متشنج ارز، فعالیت های غیرقانونی خود را ادامه می‌دهند؛ از طرف دیگر دلالان هم کار و کاسبی خود را متوقف نکرده اند تا بدین وسیله، قیمت دلار ۱۰ نرخی شود!
در دولت یازدهم وعده‌ی تک نرخی شدن قیمت دلار داده شده بود ولی حالا قیمت دلار ۱۰ نرخی شده است، ضمن اینکه نرخ سپرده از ۱۵ به ۲۰ درصد افزایش یافته است که همه‌ی این موارد به سیستم  مالی کشور ضربه‌ای مهلک وارد می‌کند.
۱۰ نرخی شدن قیمت دلار را با یک گشت و گذار کوچک می‌توان متوجه شد، چرا که قیمت رسمی دلار در بودجه ۳۳۰۰ تومان، قیمت دلار تزریقی به صرافی ها ۴۷۸۵ تومان، قیمت رسمی دلار در موزون سنا ۴۴۹۵ تومان، قیمت رسمی دلار از طرف بانک مرکزی ۳۷۵۳ تومان، قیمت دلار برای مسافران توریستی ۴۴۸۰ تومان، قیمت فروش دلار در کف بازار ارز ۴۸۵۰ تومان قیمت رسمی فروش دلار به صرافی ها بدون ثبت در سنا ۴۹۰۰ تومان، قیمت حواله شرکتی ۴۸۶۰ تومان و قیمت فروش حواله شخصی ۴۹۴۰ تومان است.
بازار ارز وضعیت غیرقابل پیش بینی به خود گرفته، به گونه‌ای که مردم برای خرید دلار از صرافی های مجاز به سمت صرافی های غیرمجاز رفته‌اند و همین باعث می‌شود وضعیت نرخ ارز دلار نامعلوم و ۱۰ نرخی باقی بماند.
فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: امروز ۶۰۰ صرافی مجاز فعالیت می‌کنند که البته بعضی از آن‌ها تخلف هایی هم انجام می‌دهند ولی در حال حاضر اولویت با موضوع دیگری است؛ به زودی فعالیت صرافی های غیرمجاز به کمک نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و بانک مرکزی متوقف خواهد شد.
وی افزود: اگر تخلفی که یک صرافی مرتکب شده است جزئی باشد، در کمیسیون مربوطه به آن رسیدگی می‌شود و کار با دریافت یک تذکر پایان می‌یابد ولی اگر تخلف بیشتر و بزرگتری صورت گرفته باشد، مجوز صرافی مربوطه لغو و به قوه‌ی قضاییه ارجاع داده می‌شود.
در سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۰۰ صرافی غیرمجاز پلمب شدند، امسال هم بر همین منوال جلوی فعالیت صرافی های غیرمجاز گرفته خواهد شد.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.