صرافی های مجاز، راه حل سفرهای خارج از کشور

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

رئیس اداره تشخیص جرائم و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا عنوان کرد افرادی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند حتما باید برای تهیه ارز مسافرتی به صرافی های مجاز مراجعه کنند.

براساس دستورالعمل بانک مرکزی هرگونه معامله ارز در فضای مجازی و حتی صرافیهای مجاز و ممنوع می باشد وی همچنین افزود: در این ایام در فضای مجازی و در بستر شبکه‌های اجتماعی هرگونه خرید و فروش ارز که صورت بگیرد غیرقانونی بوده و به احتمال بسیار زیاد از طرف مجرمان سایبری صورت می‌گیرد.

براساس گفته های سرهنگ حمید کیانی، افراد بسیار زیادی به بهانه ای خرید و فروش ارز اطلاعات بانکی شما را سرقت کرده و راه را برای برداشت غیرمجاز ارز هموار می کند.

سرهنگ کیانی ادامه داد در این بحبوحه خرید و فروش ارز دور از انتظار نیست که دلار تقلبی به شما بفروشند و سرمایه شما را مورد سوء استفاده قرار دهند.

وی همچنین افزود کارت اعتباری مانند مستر کارت برای مسافرت های خارجی نوروزی می توانند خطرناک باشد و افرادی که مورد تأیید بانک مرکزی نبوده احتمال فیشینگ بودن درگاه های بانک فروش اینگونه کارت ها بسیار امکان پذیر است.

وی در آخر افزود باید توجه داشت که به نام بودن اینگونه کارت ها برای یک فرد بسیار ضروری و واجب است و در صورتی که این کارت به نام شخص دیگری باشد اعتبار و امنیت آن زیر سوال می رود همچنین باید کوشا باشید تا کارتهای اعتباری را به صورت جعلی و تقلبی به شما نفروشند.

صرافی ارکان

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.