راه حل جدید و کاربردی بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز!

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷

امروز اخباری مبنی بر بررسی‌ های نهایی به منظور ایجاد یک بازار متشکل معاملات ارزی به گوش رسیده است که قرار است به زودی آغاز به کار کند.
امروز جلسه‌ای با حضور مسئولین بانک مرکزی، رئیس بورس و مسئولین بازار سرمایه برگزار شد و مشورت های در رابطه با نحوه‌ی ایجاد و پیاده سازی این بازار متشکل معاملات ارزی انجام شد.

اخیرا رئیس بانک مرکزی اخباری مبنی بر راه اندازی چنین بازاری برای معامله آزاد هم از نقد و حواله ارزی در آینده را منتشر کرده بود.
وی همچنین افزود: یکی از مشکل های اصلی بانک مرکزی در ماه‌های گذشته برای نظم بخشیدن به بازار ارز و پاسخگویی مناسب به نیازهای طبیعی مردم ایجاد یک بازار متشکل ارزی برای معامله‌ای آزاد مانند نقد و حواله ارزی به وسیله کارگزاران دولت که بانک‌ها و صرافی‌های مجاز هستند، بوده است.

وی همچنین عنوان کرد که در آخر برای راه اندازی چنین بازاری با در نظر گرفتن چند عامل، به یک جمع‌بندی نهایی رسیدیم و آن را به زودی به مرحله اجرا می‌بریم.
در این راستا مشارکت بانکها و صرافی های مجاز به طور مستمر با نظارت بانک مرکزی و همچنین تمرکز بر معاملات نقدی راه اندازی می شود.

رئیس بانک مرکزی در آخر افزود که صادرکنندگان هم درصورتی که در چارچوب مقررات عنوان شده عمل کنند می‌توانند بخشی از ارز صادراتی خود را در این بازار عرضه کند امیدوار هستیم که این عمل باعث تعادلی ارز شود و و تجربه مفید برای معامله های حواله های تجاری در سامانه نیما ایجاد شود.

مقاله مرتبطحواله ارزی چیست و چگونه کار می کند؟ (سیر تا پیاز!)

صرافی ارکان همراه باشید و ما را با به اشتراک گذاشتن نظرات خود همراهی کنید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.