قیمت سکه و دلار را چه کسانی تعیین میکنند؟

دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷

روزهایی که قیمت دلار نزول میکند، نکته جالبی مورد توجه قرار گرفته است که قیمت سکه روند افزایشی داشته و فلز گرانبها با افزایش ۱۰ هزار تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است.
نکته جالب توجه آن بود که معامله‌گران سکه، قیمت سکه را به نسبت قیمت دلار کمتر دچار نوسان کردند.

از طرفی افرادی که میل به افزایش قیمت سکه داشتند، خیلی در این راستا تلاش نکردند و از طرف دیگر بازارساز قیمت را نسبت به روز سه شنبه خیلی دچار تغییر نکرد.
قصه دیگری که مورد توجه اکثریت قرار گرفت، این بود که نوسان گیران نتوانستند جلوی ورود متقاضیان جدید به بازار ارز را بگیرند و مانع از افزایش قیمت‌ها بشوند.

با این وجود بازار ساز پاسخ به تقاضای متقاضیان مانند این تغییرات قیمتی شده و باعث شده تا قیمت دچار نوسان زیادی نشود، هرچند قیمت ها با فرکانس بالایی ،بالا پایین می‌شوند ولی تغییرات خیلی محسوس نبوده و اثرات آنها در همان روز خنثی می گردد.

عده ای بر این باورند که با ورود افراد سیاستمدار به بازار ارز، در حال حاضر ساکن داره بازار ارز سیاست گذاران بوده و آنها این قدرت را از مهرماه به دست آوردند به گونه ای که مشاهده شد این افراد توانستم قیمت ارز و قیمت دلار را به طور ناگهانی از مرز ۱۹ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان پایین بیاورند. این موضوع به عقیده این افراد، نشانگر آن است که توانایی بازارساز بیشتر از پیش بینی نوسان گیران ارزی می باشد و خیلی خوب می‌توانند ورق را به نفع خود بگردانند.

با صرافی ارکان همراه باشید و نوسانات قیمت سکه و دلار را به صورت روزانه رصد کنید، همچنین نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با موضوعاتی که در مقالات و اخبار سایت صرافی ارکان و آنها پرداخته می شود را با ما به اشتراک بگذارید، چون بسیار برای ما با ارزش و حائز اهمیت هستند.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.