برنامه بانک مرکزی در مورد قیمت دلار برای سال 2019 چه می باشد؟

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷

قیمت ارز در دو روز اول هفته کاهش شدید نسبت به هفته های قبل داشتند اما امروز آرامش نسبی داشته عده‌ای بر این باورند که این آرامش نسبی بازار ارز آرامش قبل ازطوفان بوده و موجب دیه کاهش قیمت دلار در راه است.

بازار ارز به دلیل شوخی بزرگی که در هفته گذشته تجربه کرده است علیرغم اینکه بازارهای بین المللی در روزهای یکشنبه و شنبه تعطیل بود اما تاثیری بر آن نگذاشت.
به نظر می رسد که بانک مرکزی در حال استراتژی قبلی خود می باشد و سعی می کنند تا نیروهای خود را جمع کند و بار دیگر برای کاهش قیمت دلار انرژی خود را به کار بگیرد.

نظر می‌رسد قیمت دلار در این هفته کاهش محسوسی نداشته باشد، اما در دوشنبه هفته آینده بر اساس تجربه های قبلی با باز شدن مجدد بازارهای جهانی قیمت دلار در کانال ۸ هزار تومان قرار بگیرد تا در آینده بتواند قیمت دلار را بهتر کنترل کنند.

براساس گفته‌های یک مقام مسئول در نظام بانکی کشور بانک مرکزی قصد دارد تا تلاش خود را به کار بگیرد و با مدیریت بازار ارز قیمت دلار را به کانال ۷ هزار تومانی هدایت کند چرا که اینگونه نیازهای تولیدی را با نرخ ارزی بهتری می تواند پاسخ دهد و همچنین فاصله نرخ ارز در بازار آزاد با فاصله نرخ ارز در سامانه نیما فاصله کمی پیدا می کند.

امروز بانک مرکزی در دستورالعملی که برای خرید و فروش ارز در صرافیهای مجاز بود اعلام کرد صرافی های مجاز باید زمان ثبت خرید ارز حاصل از صادرات گزینه ای از محل صادرات را در سامانه سنا انتخاب کنند.
بر اساس این بخشنامه فروش ارز به هدف واردات کالا و خدمات صرفاً مانند قبل از راه سامانه نیما امکان پذیر می باشد.

بر اساس بند ۳ این بخشنامه مصارف فروش حواله های ارزی خریداری شده مانند اسکناس های ارزی به ۲ شکل فروش ارز بابت مصارف ۲۲ گانه خدماتی و همچنین بابت واردات کالا بر اساس قوانین بخشنامه امکان پذیر می باشد.

برای اطلاع از اخبار به روز صرافی ها با صرافی ارکان همراه باشید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.