مردم چقدر بر نوسان قیمت دلار تاثیر می گذارند؟

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷

در روزهای گذشته قیمت دلار و قیمت سکه با سیر نزولی منظمی رو به کاهش هستند، همین موضوع باعث می شود تا مردم نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و اقدام به فروش دلار های خود کند.
در روز پنجشنبه نرخ دلار آمریکا در صرافی های بانکی برای خرید ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان و برای فروش ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان بوده است.

همچنین قیمت یورو برای خرید ۱۲ هزار و ۶۴۰ تومان و برای فروش ۱۲ هزار و ۶۷۰ تومان قیمت گذاری شده است.
قیمت سکه با افت جدیدی روبرو شده، به گونه‌ای که قیمت آن در حال حاضر به ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسیده است.

از طرف دیگر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۳۳۱ هزار تومان رسیده است.
تعداد زیادی از کارشناسان اقتصادی و بازار ارز می‌‌گویند که علت این کاهش شدید قیمت دلار و یورو، علاوه بر اقدامات اولیه و لازمه دولت که خیلی وقت پیش باید انجام می‌داد، موضوعات دیگری بوده است که از مهمترین آن ها می‌توان به جو روانی حاکم بر بازار ارز اشاره کرد.

در بازه‌ای از زمان که قیمت لحظه ای دلار از سوی کانال های مختلف در شبکه های اجتماعی مختلف محاوره می شد، جو متشنجی را به راه انداخته بود که اگر کسی در آن زمان دغدغه خرید یا فروش دلار را نداشت، این دغدغه برای او هم ایجاد می‌شود تا کاری انجام دهد.

با جلوگیری از اطلاع‌رسانی غلط بسیاری از این کانالها که صرفاً فقط برای افزایش بازدید های خود بود، باعث شد تا جو روانی حاکم کمرنگ شود اما در حال حاضر یکی از علت‌هایی که قیمت دلار پیوسته کاهش می‌یابد، شوک های اقتصادی و سیاسی بوده است که دوباره جو روانی ایجاد کرده و همه شروع به فروختن سکه و دلار های خود کرده‌اند.  شاید جو روانی اصلی ترین علت کاهش قیمت دلار نباشند اما از عوامل بسیار تاثیرگذار در این موضوع می باشد.

پیش بینی قیمت دلار در حال حاضر کاری بسیار سخت است، چرا که در حال حاضر عوامل مختلفی بر قیمت دلار و قیمت سکه تاثیر گذار هستند و پیوسته در حال نوسان می باشد و این موضوع باعث می‌شود که نتوان قیمت سکه و دلاررا پیش بینی کرد.

 کاهش قیمت دلار تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و تا چند تومان پیش خواهد رفت؟
آیا در سال ۹۸ قیمت سکه و دلار افزایش پیدا خواهد کرد؟
آیا قیمت اجناس در سال ۹۸ تغییر چندانی خواهد کرد؟

نظرات شما بسیار برای ما جالب و مورد توجه است و خیلی ممنون می‌شویم که نظرات خود را در این مورد با ما به اشتراک بگذارید.

با صرافی ارکان همراه باشد تا از اخبار به روز قیمت دلار و نرخ ارز آگاه شوید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.