قیمت سکه و طلا تغییر چندانی نمی کند!

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶

هنگامی که سرمایه گذارهای بین المللی منتظر روشن شدن وضعیت طرح اصلاحات مالیاتی دولت آمریکا در سنا هستند، قیمت طلا و قیمت سکه در شروع مامله های امروز تغییری نداشته است.

طبق گزارشات قیمت هر اونس طلا  به 1261 دلار رسیده که در مقایسه با روز قبل حدودا تغییری نکرده است.

قیمت دلار آمریکا در روزهای گذشته با کاهش نسبی روبرو بوده که علت اصلی آن نگرانی های مرتبط با تصویب نشدن طرح مالیاتی دولت ترامپ بوده است. بعضی از سناتورهای ارشد جمهوری خواه مخالفت خود را با طرح مالیاتی اعلام کرده اند که بر اساس آن دولت قصد دارد مالیات شرکت های بزرگ را کاهش دهد.

بعضی از کارشناس های اقتصادی بر این باور هستند که که با شروع طرح مالیاتی جدید در مدت زمان کوتاهی باعث زیاد شدن نرخ رشد اقتصادی می شود ولی در بلندمدت باعث کاهش بودجه و زیاد شدن بدهی های فدرال آمریکا خواهد شد.

البته باز هم برخی جمهوری خواهان بر این امید هستند که این طرح مالیاتی مصوب شود و ترامپ نیز در طول هفته جاری آن را امضا کند.

شاخص سهام در بازارهای  آسیایی در شروع مبادله های امروز زیاد شد.

نیل کاشکاری رئیس فدرال رزرو میناپولیس تاکید کرده است که در نشست هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا با افزایش نرخ بهره مخالفت کرده است. نگرانی نسبت به وضعیت نرخ تورم آمریکا مهمترین علت مخالفت وی با افزایش نرخ بهره بوده است.

فدرال رزرو آمریکا در سال 2017 میلادی سه بار نرخ ارز را افزایش داده و پیش‌بینی میشود در طول سال آینده نیز سه بار دیگر نرخ ارز را افزایش یابد

تداوم نگرانی ها برای به تبعات خروج انگلستان از اتحادیه اروپا باعث نوسان های قیمت دلار به شکل زیادی در بازار ارز شده است. پیش بینی می شود بانک مرکزی ژاپن در پایان نشست روز 5شنبه خود سیاست های افزایشی پولی و نرخ ارز را تغییر نمی دهد.

براساس شواهد قیمت طلا و قیمت ارز در طول ساعت های آتی به خاطر تاثیر آمار های پراهمیت اقتصادی آلمان و آمریکا قرار خواهد داشت. برخوردهای سیاسی بین المللی مخصوصا او وضعیت کره شمالی و حمله هایی در سرزمین فلسطین نیز می تواند تاثیر بسیاری بر بازارهای بین المللی داشته باشد.

آمریکا روز 2شنبه قطع نامۀ شورای امنیت ملی در مقابله با تصمیم ترامپ برای به رسمی دانستن رژیم قدس اِشغالی با نام پایتخت اسرائیل را وتو کرد..

 
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.