خرید بیت کوین چگونه انجام می شود؟

شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹

 

خرید بیت کوین و فروش آن ، یکی از مهم ترین سوالاتی است که چگونگی انجام آنها برای بسیاری از افراد مبهم است.

افرادی که قصد سرمایه گذاری در بیت کوین و به طور کلی بازار ارز های دیجیتال را دارند اما با اطلاعات ناکافی از نحوه خرید و فروش این ارز ها و بدون آشنایی با سایت ها و صرافی های معتبر اقدام به معامله می کنند ممکن است در دام کلاهبرداران و هکرهای اینترنتی گرفتار شوند و تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

از آنجایی که بیت کوین شکل فیزیکی ندارد و به طور دیجیتالی منتقل می شود لازم است که امنیت انتقال آن در سطح بالایی قرارداشته باشد.

بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید در حوزه ارز های دیجیتال فعالیت داشته باشید و آگاهی کمی از نحوه خرید بیت کوین و فروش آن دارید در این مقاله به پرسش هایی که ذهن شما را درگیر کرده است پاسخ خواهیم داد.

نحوه خرید بیت کوین در ایران

 

سختی خرید بیت کوین به کشوری بستگی دارد که در آنجا زندگی می کنید و طبیعتا به دلیل تحریم هایی که علیه ایران اعمال شده است ، این سختی در کشور ما بیشتر از سایر کشور هاست.

صرافی « Coinbase » بزرگترین کارگزار بیت کوین در جهان است که در کشور های مانند آمریکا ، کانادا ، انگلیس ، سنگاپور و در بیشتر کشور های اروپایی در دسترس است اما برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم های بین المللی ، امکان خرید بیت کوین به طور مستقیم از این صرافی و بسیاری از صرافی های مهم بین المللی وجود ندارد.

به طور کلی امن ترین راه خرید و فروش بیت کوین مراجعه به یک وبسایت صرافی ارز دیجیتال است.

اگرچه خرید بیت­ کوین از روش های دیگری مانند گروه های تلگرامی و واتس­­­اپی امکان پذیر است اما امکان کلاهبرداری در آنها بسیار زیاد است.

اگر ساکن ایران هستید ، به راحتی می توانید در یک سایت صرافی ایرانی ثبت نام کنید و با استفاده از کارت بانکی خود به طور مستقیم نسبت به خرید بیت کوین اقدام کنید و یا سایر ارز های خود را به بیت کوین تبدیل کنید.

چگونه از صرافی ها بیت کوین بخریم؟

 

برای اینکه بتوانید وارد چرخه معاملات بیت کوین شوید و به راحتی نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنید لازم است مراحلی را طی کنید که در ادامه مقاله به آن ها می پردازیم.

  • نصب کیف پول بیت کوین
  • یافتن صرافی معتبر و مطمئن بیت کوین
  • انجام روند احراز هویت با مدارک شناسایی
  • خرید بیت کوین و دریافت در کیف پول

 

1 نصب کیف پول بیت کوین

 

بیت کوین هم مانند ارز های فیزیکی نیاز به جایی برای نگهداری دارد و کیف پول بیت کوین را می توان همانند حساب های بانکی در نظر گرفت.

از کیف پول بیت کوین می توان برای ذخیره ، دریافت و ارسال بیت کوین استفاده کرد.

کیف پول های قابل استفاده برای خرید بیت کوین ، دریافت و ارسال آن به سه شکل عمومی ارائه می شود:

  • نسخه کاغذی
  • به شکل نرم افزاری و قابل اجرا بر روی دسکتاپ و موبایل
  • نسخه سخت افزاری به شکل فلش مموری

امروزه کیف پول بلاک چین به عنوان مهم ترین و محبوب ترین کیف پول مورد استفاده برای بیت کوین شناخته می شود.

کیف پول بلاک چین محیطی ساده و آسان برای را برای کاربران خود فراهم می کند و قابلیت نصب بر روی تمام دستگاه های دیجیتال را دارد.

 

2 یافتن صرافی مطمئن و معتبر بیت کوین

 

پس از نصب کیف پول با امنیت بالا نیاز است که یک فروشنده معتبر برای خرید بیت کوین انتخاب کنید.

همانطور که اشاره کردیم امکان خرید بیت کوین از سایت هایی تحت عنوان صرافی ارز دیجیتال و یا افراد حقیقی وجود دارد اما به دلیل کلاهبرداری های زیاد پیشنهاد ما این است که بیت کوین را از صرافی های معتبر بخرید و در شبکه های اجتماعی و گروه های تلگرامی واتس­اپی نسبت به خرید بیت کوین اقدام نکنید.

به دلیل وجود تحریم ها علیه ایران ، بهترین و بی دردسر ترین روش خرید بیت کوین و معامله آن در کشور، از طریق سایت های ایرانی و خرید مستقیم بیت کوین با استفاده از کار های بانکی است.

با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید اسامی سایت های ایرانی معتبر برای خرید بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال را مشاهده نمایید و برای اطمینان بیشتر از تعهد و کیفیت کار صرافی ها می توانید در قسمت مشاهده نظرات ، نظر کاربران را ملاحظه کنید و یا از افراد آگاه پرس و جو کنید.

 

 3 انجام روند احراز هویت با مدارک شناسایی 

 

هننگامیکه یک فروشنده و صرافی معتبر را انتخاب می نید نیاز است که یک سری مدارک شناسایی و مالی را یرای تایید هویت خود ارائه کنید.

احراز هویت برای این انجام می شود که صرافی مطمئن شود دقیقا شما همان شخصی هستید که می خواهید بیت کوین خریداری کنید.

در اکثر صرافی های ایرانی باید تصاویری از مدارک شناسایی خود برای صرافی بفرسید تا هویت شما تایید شود.

برخی از صرافی ها برای اطمینان بیشتر از شما در خواست می کنند در حالی که کارت ملی خود را در دست دارید از خود عکس سلفی بگیرید.

هم چنین نحوه احراز هویت در سایتی که انتخاب می کنید به طور کامل توضیح داده شده است.

 

4 خرید بیت کوین و دریافت در کیف پول

 

صرافی ها در ایران به دو نوع تقسیم بندی می شوند.

در برخی از صرافی ها خریداران و فروشندگان افراد حقیقی هستند و صرافی نقش واسطه گری را بازی می کند و مقدار کمی کارمزد دریافت می کند.

در بعضی از صرافی ها نیز کاربران به طور مستقیم با خود صرافی معامله می کنند.

پس از پرداخت مبلغ مورد نظر و خرید بیت کوین برخی از سایت ها بیت کوین را در کیف پول موجود بر روی سایت ذخیره می کنند.

اما برای امنیت بالاتر بهتر است بیت کوین خریداری شده را به کیف پول شخصی خودتان انتقال دهید.


 

 

 

 

 

 

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.