بهترین سرمایه گذاری در زمان تحریم؟ + 3 پیشنهاد مفید

یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸

در شرایط فعلی پیش بینی آینده اقتصاد ایران بسیار سخت می باشد، بگونه‌ای که بهترین سرمایه گذاری در زمان تحریم، مهمترین موضوع برای سرمایه گذاری در ایران می‌باشد.


در سال های گذشته سود های بانکی بیشتر از از تورم بوده و نرخ تورم همواره روندی کاهنده بوده است، اما در زمانی که مشکلی به نام رکود ایجاد شد و از طرف دیگر سودهای بانکی کاهش پیدا کرد، افراد زیادی سرمایه‌های خود را از بانک‌ها خارج کردند به دنبال بازاری مناسب برای سرمایه گذاری گشتند.

بهنرین سرمایه گذاری در زمان تحریمبهترین بازار برای سرمایه گذاری چی می‌باشد؟

در حال حاضر نگهداری پول اشتباه بزرگ می باشد به دلیل آنکه روز به روز از ارزش آن کاسته شده و در صورتی که بخواهید در بازارهای مختلف سرمایه گذاری کنید، قدرت خرید شما کاهش می یابد.
بازار طلا به دلیل آن که از بازار ارز تاثیر می گیرد، در آینده رشد بسیار خوبی خواهد کرد.

در حال حاضر به دلیل نقدینگی ضعیف بازار مسکن همچنان در رکود خواهد ماند و ممکن است از بازارهای سرمایه گذاری حذف کرد اما بازار خودرو در مقایسه با بازار مسکن رشد های عجیب و غریبی تری خواهد داشت.
لازم به ذکر است که همه این موارد عنوان شده تنها در صورتی قابل اتکا می باشند که عوامل موثر بر شرایط اقتصادی کشور نوسانات ناگهانی نداشته و فاکتور های مختلف در نوسان قیمت تاثیر نگذارد.

مقاله مرتبط : بهترین سرمایه گذاری بعد از 13 آبان چیست؟ + 3 نظر متخصص

در زمان رکود اقتصادی به چه نکاتی باید برای سرمایه گذاری توجه کنیم؟

شما باید توجه داشته باشید که برای موفقیت در سرمایه گذاری، با درآمد خودتان به صورت یک عادت در بلند مدت شروع به سرمایه گذاری کنید! در زمان رکود و رونق تنها افرادی از سرمایه گذاری سود می‌برند که سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و مداوم داشته باشند.

به هنگام سرمایه گذاری شما باید توجه داشته باشید که دقیقاً در کجا سرمایه گذاری می کنیم و اصلاً چرا آنجا سرمایه گذاری می کنید؟!
هنگامی که بتوانید به خوبی علت سرمایه گذاری خود را به صورت بلندمدت توجیه کنید شانس موفقیت شما در سرمایه گذاری در زمان رکود بیشتر خواهد شد.

سرمایه گذاری در ایرانبه هنگام سرمایه گذاری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

۱. وقتی بازار مورد نظر شما روندی نزولی به خود گرفته است، از این فرصت استفاده کنید!

شرکت های در بخش خدمات رفاهی، سلامت، غذا و نوشیدنی ها فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری به صورت بلند مدت می باشد چرا که اغلب سود نقدی را با خرید سهام آنها، به شما پرداخت شده و در دراز مدت عملکرد بسیار خوبی دارند، در صورتی که سرمایه باقی ماند، سایر سهام های شرکت مختلف را بخرید.

۲. سهامی بخرید که در زمان های گذشته، پرداخت سود نقدی خوبی داشته است!

زمانی که در رسانه‌های کلماتی مانند "رکود" یا "بحران" استفاده می گردد، افراد حرفهای در سرمایه گذاری کلماتی مانند "فرصت خرید"،"خرید ارزان" و "فروش" را استفاده کنند.
تعدادی از سهام های بورسی با عنوان تخفیف حسابی معامله می گردد و هنگامی که سهام شرکتی و از آن سود نقدی بالای به سهام داران پرداخت می کند، دچار کاهش قیمت شدید میشود و بازده سود نقدی دریافتی آن، افزایش پیدا می‌کند.

۳. اگر از شرایط بورس فقط پول نقد را دارید، کاری نکنید!

موضوعی که در این میان وجود دارد این است که افراد زیادی را می شنوند که بازار بورس برای یک شبه پولدار شدن بسیار خوب می باشد! در صورتی که این موضوع اصلاً صحت نداشته و این حوزه نیاز به دانش کافی دارد تا دچار ضرر و زیان های سنگین نشوید. در نهایت گفته می شود که بازار سرمایه گذاری همیشه زمانی راه به رونق و در دیگر زمان در حالت رکود می‌باشد، در این صورت تنها افرادی سرمایه گذاری موفق خواهند داشت که توانایی پذیرش ریسک بالا را داشته و سرمایه گذاری بلند مدت‌ کرده باشند.

با صرافی ارکان همراه باشید و از اخبار روز دنیای ارز مطلع شوید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.