3 دلیل برای اینکه سال 2021 در حال تبدیل شدن است به سال کاردانو

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

در ابتدای سال جاری، ارزش بازار ارزی کاردانو در حدود 5.6 میلیارد دلار شناور بود. با این حال، در طی پنج هفته، این رقم به 28.4 میلیارد دلار رسید. این سیر صعودی، دلیل کافی برای سبقت از ارزهایی همچون ریپل و پولکادات و رسیدن به رتبه چهارم در وب سایت کوین مارکت کپ، گردید.
به همین ترتیب، در این مدت، قیمت ارز کاردانو (ADA) 420٪ افزایش یافته است. این سطح مقاومت تاریخی، از ژانویه 2018 حفظ شده است. با این وجود، با همگرایی اصول صعودی در حال تحقق، تحلیلگران همچنان نسبت به سال 2021 خوشبین هستند.

دلایل اساسی صعودی بودن کاردانو
دوران قرارداد هوشمند کاردانو در راه است. توسعه دهندگان شرکت IOHK،  هفته گذشته تست نت Mary Goguen را راه اندازی کردند.
استقرار Mary Goguen نقش مهمی را در روند کاردانو ایجاد کرده است؛ وی هنگامی که کلید ارزی خود را در داخل شبکه ارزی را اندازی کند، امکان ایجاد توکن های شخصی در برنامه های بی شماری برای کاربران فراهم می شود: امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و موارد بی شمار تجاری دیگر. 
در 26 مارس 2021، پارامتر D به صفر می رسد. وقتی این اتفاق می افتد، شبکه ارزی کاردانو، صد در صد غیرمتمرکز می شود؛ به این معنی که شرکت IOHK کنترل تولید بلاک را به کلی کنار می گذارد. از آن پس، اپراتورهای شبکه سهام مستقل کاردانو، مسئولیت کامل امور را بر عهده خواهند داشت.
طبق بیانیه جان اوکانر (John O’Connor)، مدیر عملیاتی شرکت IOHK ، این شرکت در آستانه عقد قرارداد با دولت آفریقا است که جزئیات بیشتری در مورد طرف قرارداد و چگونگی آن وجود ندارد، اما نتیجتا میلیون ها کاربر را برای استفاده در دنیای واقعی وارد اکوسیستم کاردانو می کند.

رقابت ارزی اتریوم و کاردانو 
علی رغم سودهای قابل توجه اخیر بازار کاردانو، اتریوم با 200 میلیارد دلار ارزش بازار، هنوز هم پیشتاز است. با این حال، تحلیل وضعیت بازار، کاردانو را به عنوان جدی ترین رقیب معرفی میکند. در همین حال، اتریوم از نوع ETH 2.0 ، سالها با پایان کار فاصله دارد؛ این زمان فرصتی را برای گسترش زنجیره های رقابت ایجاد می کند.
چارلز هوسکینسون، مدیرعامل IOHK ، رشد اخیر اکوسیستم را نتیجه زحمات خود و این شرکت دانست. او با اشتیاق درباره انجام کارها به گفتگو پرداخت: "یک مسئلۀ اجتناب ناپذیر در پشت کاردانو وجود دارد و آن اینست که؛ نه تنها ما اینجا هستیم که بمانیم، بلکه می خواهیم تأثیر بسیار بزرگی ایجاد کنیم و ردی از خود در دنیا به جا گذاریم؛ زیرا، ما مسبب این تغییرات هستیم."
با اتفاقات زیادی که در حال حاضر در اکوسیستم کاردانو رخ داده است، بسیاری معتقدند که در سال 2021 اتفاقات بزرگتری در راه است.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.