آیا بیت کوین در ابتدای بولران بلند مدت است؟

چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲

عملکرد بولیش بیت کوین در سال 2023 واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته است. در حال حاضر دو دیدگاه کلی وجود دارد: اولی دیدگاه گاوها است که اعتقاد دارند این رالی شروع بولران بزرگ بعدی است و دیدگاه دوم که توقع دارد حداقل یک ریزش بزرگ دیگر قبل از بولران وجود خواهد داشت. 

کدام دیدگاه صحیح است؟ با توجه به داده‌های تاریخی آنچین، جواب از آن چیزی که به نظر میرسد ساده‌تر است. برخی از اندیکاتورهای آنچین و شاخص‌ها بر اساس موقعیت بیت کوین پیش بینی‌های دقیقی انجام میدهند. اندیکاتور RRI یکی از پربازدیدترین آنهاست. 

گلسنود توضیح میدهد که RRI یک اندیکاتور سیکلی یا چرخه‌ای است که برای یک دارایی نسبت ریسک به ریوارد مرتبط با اعتماد سرمایه گذار را نشان میدهد. این یک اندیکاتور ایده‌آل برای چشم انداز بلند مدت است. اما چه چیزی این اندیکاتور را خیلی خاص میکند؟

 

دقت تاریخی اندیکاتور RRI در زمان‌سنجی روندها

اندیکاتور RRI یک خط خنثی دارد که روی آن نوسان میکند و تقاطع‌های به وجود آمده اهمیت‌های فراوانی دارد. به عنوان مثال، بیت کوین بعد از عبور از این خط درسال 2013 به میزان 2830% پامپ شد، 556% پامپ در سال 2014، 6400% پامپ در سال 2017، 99% پامپ در سال 2019 و 487% پامپ در سایت 2021. 

 

اندیکاتور RRI بیت کوین

 

اما بلعکس آن هم درست است، زمانی که اندیکاتور خط خنثی را به سمت پایین شکسته شاهد فشار فروش زیادی بوده‌ایم. ریزش 79% در سال 2015، 62% در سال 2019، 61% در سال 2020 و 58% در سال 2022. دقت نمایید که این درصدها از بعد از تقاطع محاسبه شده‌اند. 

بر اساس عملکرد تاریخی، میتوان انتظار داشت که هر تقاطع آغاز یک روند شدید افزایشی یا کاهشی بوده است. این مساله از آنجایی اهمیت دارد که رالی اخیر بیت کوین در سال 2023 باعث شد این اندیکاتور از خط صفر عبور کند و بدین معنی است که هولدرهای بیت کوین میتوانند انتظار یک رالی قابل توجه را طی چند ماه آینده داشته باشند. 

 

بزرگی  رالی سال 2023 چقدر خواهد بود؟

هولدرهای بیت کوین باید در نظر داشته باشند که همیشه رالی بسیار بزرگ نخواهد بود، مخصوصا در کوتاه مدت. یک مثال مناسب میتواند تقاطع سال 2019 باشد که پس از آن رشد 99% ثبت شد که برای بیت کوین درصد زیادی محسوب نمیشود. سال 2016 یک مثال دیگر است که طی آن حدود 12 ماه پس از تقاطع اندیکاتور با خط 0 رالی آغاز شد.  

نکته مثبت اینجاست که میتوانیم اطلاعات بالا را به کمک سایر مدل‌ها صحت‌سنجی کنیم. به عنوان مثال، مدل قیمت‌گذاری بیت کوین به صورت تاریخی بر یک رالی بزرگ بعد از بازیابی قیمت بالای سطح قیمت محقق شده تاکید دارد. 

 

مدل قیمت گذاری بیت کوین

 

بیت کوین در ماه ژانویه بالای قیمت محقق شده 19,714 دلار رفت و از آن زمان فقط چند ماه میگذرد. دو نمودار به طور کلی نشان میدهند که انتظارات بولیش از بازار زیاد است، همانطور که طی این چند ماه گذشته روند آن آغاز شده است.

اما بایست دقت داشته باشیم که علیرغم تمام موارد فوق، همچنان شانس فروش هیجانی و ریزش قیمت صفر نشده است.

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.