یک سپتامبر آرام؟ این ماه چه مسیری در انتظار بیت کوین است؟

دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

علیرغم اینکه دو آپگیرد بزرگ در صنعت رمزارزها پیش روی داریم، به نظر میرسد بیت کوین در ماه سپتامبر شرایط تریدرها را سخت‌تر نماید و به رنج آنها اضافه کند. قرار است ادغام اتریوم در تاریخ 15 سپتامبر انجام شود و یک هفته بعد از آن موعد راه اندازی واسیل برای کاردانو خواهد بود. این بروز رسانی ها که از مدت ها پیش بازار در انتظار آنها بود قرار است فضای ذهنی پیرامون این صنعت را بهبود بخشند. با این حال، تا جایی که به بیت کوین مربوط میشود، سناریو جور دیگری است.

یک تحلیلگر QryptoQuant به نام Maartunn اخیرا گزارشی در زمینه آخر هفته بسیار پر نوسان ارائه داده بود. این تحلیلگر اشاره کرده بود که میزان حجم قراردهای آتی باز (Open Interest) به صورت مستمر در حال افزایش است در حالی که قیمت بیت کوین همچنان به صورت رنج و بدون روند پیش میرود. بر اساس نظر این تحلیلگر، نرخ تامین مالی (Funding Rates) میتواند برای نشان دادن نوسان مفید باشد، اما با توجه به خنثی ماندن، کار برای پیش بینی سمت حرکت بیت کوین سخت میشود.

 

 

علاوه بر ترس در بازه کوتاه مدت، Glassnode در حال حاضر خبر از افزایش ضررها برای سرمایه گذاران دارد. 

بر اساس این آپدیت، درصد سرمایه در سود (MA هفت روزه) به کمترین میزان خود در ماه یعنی عدد 52.2% رسید. این موضوع نشان از قیمت ضعیف بیت کوین دارد. در زمان نگارش مطلب، بیت کوین در قیمت 19,720 دلار معامله میشد بعد از اینکه کاهش 1.65% را طی هفته تجربه نموده بود. 

 

 

توئیت دیگر Glassnode اشاره به ریزش حجم معاملات فیوچرز بیت کوین دارد. بر اساس این توئیت، حجم قراردادهای فیوچرز بیت کوین طی 24 ساعت در صرافی Kraken به کمترین میزان خود طی 5 سال یعنی عدد 716,813$ رسیده است.

 

 

این تحلیلگر محبوب همچنین به نگرانی در مورد الگوی حرکت بیت کوین در ماه سپتامبر اشاره میکند. این تحلیلگر اشاره میکند که طی 9 سپتامبر از 12 تا، بیت کوین در شرایط قرمز به پایان ماه رسیده است.

 

اگر به عقب برگردیم و از سال 2010 به روند حرکت بیت کوین نگاه کنیم، فقط 3 بار در سپتامبر بیت کوین در شرایط سبز ماه را به انتها رسانده است. این رشدها به میزان 2.5%، 6% و 15% بوده است. 

 

بدون هیچ نشانه ای از حرکت بولیش، فعالیت‌های شبکه های اجتماعی در مورد بیت کوین نیز به صورت راکد باقی مانده است. همانطور که در نمودار پایین مشاهده میشود، حجم فعالیت های شبکه های اجتماعی در حد ثابتی باقی مانده و هیچ رشد خاصی در زمینه بحث و تبادل نظر آنلاین در مورد بیت کوین نیست. 

 

 

جمع بندی

بیت کوینرها در حال حاضر شرایط خوبی ندارند چرا که شاه رمزارزها در حال تست مقاومت 20k$ است. ریزش از سطح 70,000 دلار و رسیدن به 20,000 دلار یک روند نزولی شدید برای بیت کوین بوده است. 

بنابراین باید منتظر روند حرکت شاه رمزارزها در ماه سپتامبر باشیم در حالی که بیت کوین ورود ضعیفی به این ماه داشت. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.