نسبت اهرم بیت کوین خبر از ریزش بیشتر دارد

شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

یک تحلیلگر توضیح میدهد که چرا نسبت بالای اهرم بیت کوین در حال حاضر ممکن است به این معنی باشد که ریزش بیشتری در قیمت بیت کوین در آینده نزدیک ثبت خواهد شد.

 

در حال حاضر نسبت اهرم بیت کوین میزان بالایی دارد

نسبت تخمینی اهرم بیت کوین یک اندیکاتور است که از تقسیم میزان حجم باز معامله (Open Interest) به ذخیره تمام صرافی‌ها به دست می‌آید.

به بیان ساده‌تر، این سنجه میزان اهرمی که متوسط کاربران در لحظه کنونی از آن استفاده میکنند را نشان میدهد. 

زمانی که میزان این اندیکاتور افزایش پیدا میکند، نشان میدهد که سرمایه گذاران ریسک بیشتری میکنند چرا که از اهرم بالاتری در پوزیشن‌های خود استفاده میکنند.

در طی چنین روندی، نوسان در قیمت بیت کوین نیز بالا خواهد رفت. در مقادیر بالایی از این نسبت، بازار میتواند "بیش از حد اهرمی" یا overleveraged تلقی شود و یک فشار لیکوئید شدن میتواند در ادامه باشد.

در یک فشار لیکوئید شدن، یک حرکت بزرگ قیمت میتواند باعث شود پوزیشن‌های فیوچرز به صورت آبشاری لیکوئید شوند که در نهایت باعث کاهش بیشتر قیمت میشود.

در نمودار پایین، روند تغییرات نسبت اهرم بیت کوین طی یک سال گذشته نمایش داده میشود:

 

 

در گراف بالا، محدوده‌هایی که نسبت اهرم بیت کوین به شدت ریزش داشته مشخص شده است. همراه با این موضوع، مسیرهای حرکت قیمت که بعد از این فشارهای لیکوئید شدن تشکیل شده نیز مشخص شده است. 

رنگ زرد بیانگیر فشار لیکوئید شدن پوزیشن‌های لانگ است. در طی این اتفاق، قیمت بیت کوین نیز به همراه این شاخص ریزش داشته است. به طور مشابهی، رنگ سبز بیانگر فشار لیکوئید شدن پوزیشن شورت است، جایی که قیمت بر خلاف جهت نسبت حرکت کرده است. 

در بازه زمانی مشخص شده روی نمودار، اکثر اتفاقات لیکوئید شدن مربوط به پوزیشن لانگ بوده است. همانطور که روی نمودار مشخص است، یک بار دیگر میزان این شاخص به سطوح بالایی رسیده است. 

این تحلیلگر بر این باور است که احتمال دارد یک محدوده زرد رنگ مشابه را به زودی ببینیم چرا که احتمال این رخداد در بازار خرسی و شرایط کنونی بیشتر است.

با این حال، اندیکاتور شاخص نوسان بیت کوین، نشان میدهد فشار لیکوئید شدن پوزیشن شورت محتمل تر است. در چنین شرایطی، قیمت بیت کوین افزایش پیدا خواهد نمود.

 

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین در محدوده 37.9k$ در نوسان بود و یک رشد 4% را ثبت نموده بود. نمودار پایین روند تغییرات قیمت بیت کوین طی 5 روز گذشته را نشان میدهد. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.