آیا بازار فیوچرز میتواند قیمت بیت کوین را به بالای 50k$ سوق دهد؟

پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین طی 2 روز گذشته حدود 6% افزایش داشت و به سطح 49,206$ رسید که نشان از شروع هفته قوی توسط برترین کوین بازار دارد. در حالی که بیت کوین همچنان در حال نوسان بود، این حرکت صعودی اخیر باعث شد امیدها برای بسته شدن قیمت بیت کوین در سطوح بالا برای آخر سال مجددا زنده شود.

حرکت بیت کوین به بالای سطح مقاومت مهم 49k$ میتواند آخرین تلاش آن برای بازپس گیری سطح 50k$ در انتهای سال باشد. با این حال، با شرایط بریش برخی شاخص‌ها و فعالیت پایین شبکه، به نظر میرسد موانعی در راه بیت کوین سر راه این هدف وجود داشته باشد. 

 

بیت کوین در دوراهی قیمت

به طور کلی، زمانی که قیمت بیت کوین به قله میرسد، میزان RSI برای Open Interest وارد محدوده اشباع خرید میشود، و در ادامه، معمولا قیمت وارد فاز اصلاحی میشود. به ویژه، قله  Open Interest RSI و سقف قیمت بازار معمولا با هم مشاهده میشوند.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده میشود، در زمانی که بیت کوین به سقف 69k$ رسید، بازار فیوچرز بسیار داغ بود و پوزیشن‌ها با اهرم‌های بسیار بالا گرفته شده بود.

 

 

با دقت در جریان ورودی در بازار مشتقات، میتوانیم شباهت شرایط کنونی با زمانی که رالی صعودی در اواخر سپتامبر و از قیمت 40k$ شروع شد را متوجه شویم. جریان منفی شبکه مشتقات و RSI برای Open Interest هر دو نشان از برگشت بازار فیوچرز دارند که میتواند به معنی احتمال پایان فاز اصلاحی باشد.

با این حال، نگرش کلی بازار خرد به بیت کوین کف 30 روزه را شکست و نشان از ریزش اعتماد بازار طی ماه گذشته دارد. به علاوه، روند ورود سرمایه بیت کوین چند ریزش در کوتاه مدت مشاهده کرد که نشان از احتمال تغییر فاز به بریش در میان تریدرهای مشتقات دارد. 

 

 

بنابر این یک حرکت صعودی در روند ورود سرمایه در آینده نزدیک به همراه استفاده بهتر از اهرم‌ها در بازار میتواند نشان از روشن شدن دوباره بازار ایده‌آل باشد. چنین شرایطی میتواند قیمت بیت کوین در بازار اسپات را نیز به شرایط مطلوب هدایت کند.

 

در بازار کریپتو شک و تردید همچنان پابرجاست

از ابتدای ماه دسامبر، میزان آدرس‌های روزانه بیت کوین حدود 15% سقوط داشته، به همراه عملکرد نزولی قیمت بیت کوین. این موضوع نشان از کاهش علاقه مندی به برترین رمزارز و کاهش فعالیت شبکه دارد. 

 

 

با این حال، شاخص سن متوسط بیت کوین طی 20 روز در حال افزایش است که نشان از روند انباشت بیت کوین در کل شبکه دارد و به این معنی است که اکثر کوین ها در آدرس‌های خودشان هستند و ارزش انتقال‌های روزانه در حال کاهش است و در نهایت سرمایه گذاران به سمت هودل (هولد بلند مدت) گرایش بیشتری پیدا میکنند.  

بنابر این، در حالی که ریزش مداوم فعالیت شبکه میتواند مانعی برای بازیابی قیمت در کوتاه مدت باشد، شعله ور شدن دوباره علاقه تردیدرهای بازار فیوچرز و مشتقات میتواند منجر به افزایش سود هولدرها شود.

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.