آیا واقعا BSC قدرت رقابت با اتریوم را دارد؟

سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰

دنیای دیفای (DeFi) تقریبا توسط اتریوم حکمرانی میشود و این را همه به خوبی میدانیم، اما بایننس تلاش میکند تا وضعیت خود را بهبود بخشد و جایگاه خود را در رتبه دوم مستحکم کند. طی چند ماه گذشته، در همین راستا زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) پیشرفت‌هایی از منظر TVL و پروتکل داشته است. 

با این حال، به نظر میرسد که بیشتر از هر زمان دیگر مورد علاقه توسعه دهندگان نرم افزار و سرمایه گذاران قرار گرفته است.

 

آیا همه زنجیره هوشمند بایننس را میخواهند؟

تحقیق اخیر توسط Moralis نشان میدهد که از جولای 2020 و قبل از شروع به کار رسمی، تیم‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار تحت این زنجیره هر ماه 2 برابر شده‌اند. در واقع، در حال حاضر حدود 8000 تیم در این زمینه فعال هستند.

 

 

تنها از ماه آگوست تا کنون، تعداد تیم‌های توسعه دهنده بیش از 300% رشد داشته است. 

به علاوه، این علاقه‌مندی به BSC به نظر نمیرسد که رو به کاهش باشد چرا که درخواست های شبکه هوشمند از طریق Moralis به عدد 500 میلیون رسیده که از جولای 2020 حدود 10 برابر شده است. این مساله نشان میدهد که این تیم ها کاملا فعال بوده‌اند.

 

 

برای سرمایه‌گذاران ...

"مشارکت" یک عامل بسیار مهم برای موفقیت یک زنجیره است و BSC توانست ماه گذشته خود را در رقابت حفظ کند و اجازه ندهد Polygon از حیث تعداد کل آدرس‌ها از آن سبقت بگیرد.

با در اختیار داشتن 114 میلیون آدرس، این شبکه همچنان 330 هزار آدرس به صورت روزانه اضافه میکند که آنها آدرس‌های FOMO هم نیستند. اگر شما آدرس‌های فعال روزانه شبکه BSC را نگاه کنید، عدد آن چند روز پیش از 2 میلیون فراتر رفت. 

 

 

به علاوه، رشد عادی این شبکه میتواند با افزایش تراکنش‌های on-chain پشتیبانی شود که در حال حاضر حدود 12.1 میلیون تراکنش در روز است. 

 

 

اما در حالی که علاقه‌مندی به زنجیره هوشمند بایننس در حال رشد است، افزایش TVL (ارزش کل قفل شده) بایننس با اتریوم قابل مقایسه نیست. 

طی ماه گذشته، میزان TVL اتریوم حدودا 60% رشد داشت و فقط 20 میلیارد دلار با 200 میلیارد فاصله دارد. اما در طرف مقابل رنجیره هوشمند بایننس 10.5% رشد را در مدت مشابه ثبت نموده است. 

از این رو، علیرغم اینکه زنجیره هوشمند بایننس ممکن است از حیث محبوبیت اجتماعی و توسعه دهندگان نرم افزار پیشرفت‌های زیادی به دست آورده باشد، اما همچنان نمیتواند با اتریوم رقابت کند و اتریوم با در اختیار داشتن 289 پروتکل زیر چتر خود لقب شاه دیفای را به درستی به خود اختصاص داده است.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.