چرا الان برای بیت کوین استراتژی میانگین گیری دلاری بهترین کار است...

یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱

آخرین ریزش بیت کوین به فضای ذهنی سرمایه گذاران لطمه زیادی زد و آنهایی که بازار را به صورت دقیق رصد میکنند میبینند که سرمایه گذاران تا حدی خجالت زده هستند از اینکه بخواهند مجددا خرید کنند. 

اگر شما هم در زمره این افراد هستید، این ملاحظات به شما کمک میکند درک صحیح‌تری از شرایط کنونی بازار داشته باشید.  

قیمت بیت کوین طی چند هفته به صورت مستمر کاهش پیدا کرد و یکی از مهمترین دلایل آن سقوط FTX بود. از بین رفتن سنتیمنت یا فضای ذهنی مثبت بین سرمایه گذاران باعث ریزش بیشتر قیمت بیت کوین شد و توانایی آن را برای بازیابی کمتر کرد. سرمایه گذاران میترسند که مجددا خرید کنند فقط به این دلیل که ممکن است قیمت بیشتر ریزش کند. به علاوه اکثر خریداران هنوز کنار ایستاده‌اند چرا که از ریسک‌های بعد از FTX میترسند. همچنین در این مدت تقاضای سازمانی نیز به شدت کاهش پیدا کرد. 

 

نمودار بیت کوین

 

سرمایه گذاران سازمانی مثل هولدینگ ETF بیت کوین Purpose علیرغم کاهش قیمت هنوز به بازار ورود مجدد نکرده‌اند. این مساله تاییدی است بر اینکه سرمایه گذاران منتظر نشانه‌های بازیابی بازار هستند.

بعد از ریزش قیمت، فقدان تقاضای چشمگیر همچنین در پایین بودن پوزیشن‌های اهرم‌دار نیز کاملا مشخص است. این موضوع در نسبت اهرم تخمینی بیت کوین که ریزش شدیدی در این هفته داشت قابل مشاهده است.

 

نمودار بیت کوین

 

چرا میانگین گیری دلاری بهترین کار در مورد بیت کوین است

خیلی از سرمایه گذاران هنوز از اینکه بیت کوین بخرند ترس دارند، خصوصا در شرایط کنونی. و این باعث میشود که توانایی بیت کوین برای بازگشت کم شود. با این حال، اینطور نیست که شرایط کنونی بازار برای خرید بد باشد. 

بازار احتمالا به تدریج بازیابی خواهد نمود، و آنهایی که صبر میکنند تا این فرصت را کشف کنند که در کف خرید کنند ممکن است از بازار جا بمانند و فرصت را از دست بدهند. از طرف دیگر ممکن است بازار همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد. 

زمانبندی بازار خیلی سخت است، خصوصا در شرایط فعلی. بهترین استراتژی خصوصا بعد از هر ریزش میانگین گیری دلاری است. 

پیروی از روند حرکت نهنگ‌ها نیز میتواند استراتژی سودمندی باشد. به عنوان مثال، بیت کوین طی 2 روز گذشته توانست تا حدودی خود را از دست خرس‌ها خلاص کند. این مساله تصادفی نیست چرا که نهنگ‌ها در حال انباشت در این مدت بودند و به افزایش قیمت کمک کردند. 

 

نمودار بیت کوین

 

بیت کوین نسبت به سقف قیمت خود تخفیف خیلی خوبی دارد و این بدین معنی است که سطح کنونی بازار برای ورود ایده‌آل است. با این حال، هنوز ریسک ریزش بیشتر وجود دارد، اما بیت کوین سابقه رالی‌های پیش بینی نشده را دارد. استراتژی میانگین گیری دلاری طی هر ریزش میتواند بهترین انتخاب برای سرمایه گذاران بلند مدت باشد. 

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.