تکرار روز پیتزا: خرید تسلا با بیت کوین میتواند یک اشتباه بزرگ باشد

شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین از زمانی که ایلان ماسک در اکانت رسمی خود اعلام کرد که شرکت تسلا بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت میپذیرد نوسان زیادی داشته است.

تقریبا بلافاصله پس از اعلام این خبر، شبکه های اجتماعی پر شد از تصاویر افرادی که در حال خرید خودروهای تسلا به وسیله بیت کوین بودند اما ممکن است این افراد به سختی پشیمان شوند. 

پس از اعلام ایلان ماسک مبنی بر تصمیم شرکت تسلا، قیمت بیت کوین یک حرکت افزایشی را آغاز نمود اما با برخورد به سطح مقاومت نتوانست به صعود خود ادامه دهد. اما همانطور که مکس کایزر اشاره میکند، 10 سال بعد، مردم از اینکه افرادی آنقدر ساده لوح بوده اند که یک بیت کوین کامل را برای خرید تسلا خرج کرده اند شگفت زده خواهند شد.

در تاریخ 22 می 2010، فردی به نام Laszo Hanyecz اعلام کرد توانسته با پرداخت 10,000 بیت کوین 2 عدد پیتزا خریداری کند! در آن زمان، بیت کوین بسیار کم ارزش بود و حتی قیمتی کمتر از 10 سنت داشت. او میپنداشت یک معامله خوب انجام داده و تاریخ را با اولین معامله خرید کالا به واسطه بیت کوین ساخته است. امروز آن مقدار بیت کوین که برای خرید 2 عدد پیتزا خرج شده، نزدیک نیم میلیارد دلار ارزش دارد.

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.