بیت کوین کَش در مقایسه با بیت کوین

در تاریخ 1 آگوست 2017،  بیت کوین به دو ارز دیجیتال جداگانه با نام های بیت کوین و بیت کوین کش تقسیم شد که در این مقاله به معرفی هر یک و مقایسه آن ها می پردازیم:


بیت کوین

  • حداکثر اندازه بلاک آن معادل 1 مگابایت می باشد؛
  • روزانه 25000تراکنش به واسطه آن صورت می گیرد؛
  • به منظور اندازه گیری میزان داده ها از فناوری به نام SegWit2x استفاده می کند؛
  • میانگین زمان پردازش داده های بلاک آن معادل ده دقیقه است.

بیت کوین کش

  • حداکثر اندازه بلاک آن معادل 8 مگابایت می باشد؛
  • روزانه 2 میلیون تراکنش توسط آن امکان پذیر است؛
  • بلاک های بزرگتر آن نیازی به اندازه گیری ندارد؛
  • زمان پردازش داده های بلاک در پاسخ به شرایط شبکه به طور خودکار تنظیم می شود.


تعریف بیت کوین کش

بیت کوین کش، نوعی ارز دیجیتالی مستقل از شاخۀ بیت کوین است که در آگوست 2017 ایجاد شد و با وجود شباهت های بسیار به بیت کوین، با مجموعه قوانین منحصر به فرد و با بلاکچین خاص خود کار می کند.


نحوه پیدایش بیت کوین کش

سالهاست که مشکلات اندازه گیری بیت کوین توسط استخراج کنندگان بیت کوین، پیش بینی می شود که در سال 2017، با افزایش محبوبیت بیت کوین کش، این موضوع سر و صدای زیادی کرد؛ معامله گران بیت کوین در صورت امید به تسریع در روند کار، مجبور به پرداخت هزینه های اضافی بودند.
در آن زمان درجامعه ماینرها در مورد چگونگی حل این مشکلات اختلاف نظر گسترده ای وجود داشت؛ در حالی که برخی از استخراج کنندگان قصد تولید ابزاری برای اندازه گیری به نام SegWit2x داشتند، سایر آن ها با این امر مخالف بودند و ترجیحشان بر افزایش اندازه بلاک بود.
این اختلاف نظر در نهایت منجر به تولید "هارد فورک" در بلاکچین شد، که یک گروه از استخراج کنندگان را قادر ساخت تا تغییراتی در بیت کوین موجود اعمال کنند که در این میان، گروهی دیگر به طور کلی قوانین جدیدی را در شاخه های بیت کوین ایجاد کردند که اکنون به عنوان "بیت کوین کش" شناخته می شود.


معنای فورک بیت کوین کش از نظر معامله گران

هنگام انشعاب بیت کوین، بسیاری از دارندگان بیت کوین به طور خودکار به ازای هر بیت کوین موجود، یک توکن بیت کوین کش دریافت می کنند؛ این درحالیست که درصورت عدم پشتیبانی صرافی از بیت کوین کش، نمی‌توان ارزشی برای آن متصور شد.
پس از وقوع هارد فورک، بیت کوین کش در کسری از ارزش بیت کوین (حدود 400 دلار در هر واحد تا 2800 دلار بیت کوین) ارزیابی شد. در هفته اول در قیمت معاملات، نوسانات زیادی مشاهده شد که تا ماه های بعد هیچ گونه نوسانات کاهشی به چشم نمی خورد. 
به طور خلاصه، از همان ابتدا، آینده بلند مدتی از بیت کوین کش، قابل پیش بینی نبود و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

 

نتیجه گیری

بسیاری از مردم تصور می کنند که در نتیجه مقایسه بیت کوین و بیت کوین کش حتما یکی باید بر دیگری ارجحیت داشته باشد؛ بیت کوین کش دارایی سریعتر و ارزان تری است که می توان از آن برای معامله در بلاکچین استفاده کرد.
اما بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال اصلی، بیشترین ذخیره و ارزش فعلی در بازار ارز دیجیتال را داراست که این موضوع باعث پایداری هر دو ارز نامبرده به عنوان ارزهای اصلی در صنعت می گردد.
با استفاده بیشتر کاربران، احتمال اینکه بیت کوین کش به ابزار اصلی معاملات و جابجایی پول تبدیل شود، افزایش می یابد. همچنین می توان از آن به عنوان ذخیره ارزش استفاده کرد که به عنوان طلای ارز دیجیتال نیز محسوب می شود. 
به هرحال، هر دوی آن ها در طول زمان ارزش ذخیره خود را افزایش می دهند و این موضوع باعث افزایش پتانسیل آن برای سرمایه گذاری می گردد.
اکنون که به تفاوت این دو ارز پی بردید، بهتر می توانید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید روی آنها سرمایه گذاری کنید؛ به عنوان مثال، می توانید در سرمایه گذاری خود از بیت کوین کش به عنوان ارز اصلی معامله خود استفاده نمایید؛ درحالیکه می توانید از بیت کوین به عنوان ارز پایه در سرمایه گذاری های خود بهره ببرید، همانطور که از طلا در جهت منافع سرمایه گذاری خود استفاده می کنید.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.