صرافی ها فقط دلار و یورو دارند؟!

دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷

در جلسه‌ای که رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافان در آن حضور داشت، مسئله ای مطرح شد که "چرا صرافی ها به جز ارز دلار و ارز یورو، ارز دیگری نمی فروشند؟!" 

رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافی ها گفت: علت نفروختن بقیه ارز ها به وسیله‌ی صرافی ها این است که سایر ارزها به صرافی ها فروخته نشده است که آنها بتوانند آن ارزها را عرضه کنند.

سعید مجتهدی، رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافی ها همچنین عنوان کرد: بر اساس قانون مقررات بانک مرکزی، صرافی ها ارز را از مردم خریداری کرده و بر اساس ارز خریداری شدۀ خود، ارز را عرضه می کنند.

وی افزود: علت این که در حال حاضر فقط ارز دلار و یورو بیشتر مبادله می‌شود این است که مردم تنها همین ارزها را به صرافی ها فروخته و ارز دیگری را با صرافی ها مبادله نمی کنند، به همین دلیل صرافی ها ارز دیگری برای فروختن ندارند.

مجتهدی ادامه داد: بانک مرکزی در گذشته ارز دلار و یورو را تحت عنوان "ارز مداخله ای" در بین صرافی ها عرضه می‌کرد اما از شروع سال ۹۷، دیگر ارز مداخله ای صرافی ها را تامین نمی کند.

به همین دلیل منبع ارزی صرافی ها، فروشندگان بازار ارز به حساب می آیند و از طرف دیگر خریدار های واقعی ارزِ صرافی ها در بازار ارز، ۲۳ گروه می‌باشند که بانک مرکزی در گذشته به آنها اشاره کرده است.

سعید مجتهدی در آخر اشاره کرد: صرافی ها حتما نباید همه ارزها را داشته باشند، از آنجایی که ارز دلار آمریکا و یورو جزو پرطرفدار ترین ارزهای بازار ارز می باشند به همین دلیل صرافی ها برای فروش بیشتر این ارزها را مبادله می‌کنند و از این بعد کمی محدود هستند.
 
برای اطلاع از اخبار صرافی ها با صرافی ارکان همراه باشید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.