کاهش قیمت دلار ! اما چرا ؟!

دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷

در روزهای اخیر شوک های سیاسی و اقتصادی تاثیر خود را بر نرخ دلار گذاشت و زمینه ساز کاهش قیمت دلار شد.

در حالی که اخباری مبنی بر تایید حکم اعدام مفسدان اقتصادی صادر شد و از طرف دیگر، انتقام سپاه از عوامل حادثه تروریستی اهواز، دست به دست هم داد تا در سومین خبر پر سر و صدا، خبر کاهش قیمت دلار سر زبان ها بیفتد.

براساس تحلیل نرخ دلار از سوی کارشناسان اقتصادی، کاهش قیمت دلار امری طبیعی بوده، چرا که رشد بسیار زیاد و غیرمعقولی در مقایسه با هفته های قبل داشته است.
در این کاهش قیمت در دو روز اول به چشم نیومد ولی رفته رفته با ایجاد جو روانی که در بازار ارز و مردم ایجاد شد، این کاهش قیمت دلار به شدت نمود پیدا کرد و واقعا اتفاق افتاد.

اما عاملی که باعث تشدید این اخبار شدند چه بودند؟

بدیهی است که رسانه ها و شبکه های مجازی یکی از پر رنگ ترین تاثیر ها را در بین سایر عوامل داشتند، اما تاثیر دو خیر اول که به عنوان شوک های سیاسی و اقتصادی محسوب می شدن را هم نباید نادیده گرفت، چرا که به عنوان شوک های مثبت تلقی شده و به طور خودکار اثر کاهشی بر قیمت دلار و سکه می گذارد.

در حال حاضر همه در بازار ارز به عنوان فروشنده ظاهر شدند، این یعنی عرضه به شدت بالا رفته و تقاضا به شدت پایین آمده و همین موضوع یعنی کاهش نرخ دلار!

این موضوع که نرخ دلار کاهش یابد خبر خوبی می تواند باشد، چرا که باعث ایجاد تغییراتی مثبت شده و وضعیت فعلی را بهبود می بخشد، اما در این بین افراد زیادی در این قمار متضرر شدند که خودشان این ریسک را پذیرفته اند، این خرید و فروش ها می تواند به طور مقطعی برای شما هم دارای سود باشد و هم می تواند به ضرر ختم شود.
به افرادی که قصد خرید دلار را دارند حتما پیشنهاد می کنم که مقاله مطمئن ترین و بهترین صرافی ها را مطالعه کنند، چرا که به این نکات قطعا نیاز پیدا خواهند کرد.

صرافی ارکان

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.