وضعیت نرخ ارز چه می‌شود؟

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶

نوسانات نرخ ارز از نگاه رئیس بانک مرکزی
ولی الله سیف گفت: علت اصلی نوسانات نرخ ارز، فعالیت‌های زیر زمینیِ سوداگران خیابان منوچهری و سبزه‌میدان می‌باشد که بدون کارت ملی، مبادلاتِ خود را انجام می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود که نتوان طرفین معامله را شناسایی کرد که نتیجه آن، به جیب زدن سودهای کلان توسط سوداگران می‌شود.
قابل ذکر است که نیروی انتظامی، قوه قضاییه و وزارت کشور ورود جدی به این مقوله و نواسانات نرخ ارز داشته‌اند و در حال پیگیری آن می‌باشند.

رژیم نرخ ارز بر پایه قوانین و مقررات
سیف افزود: رژیم نرخ ارز توسط قوانین و مقررات تعیین می‌شود و هیچ یک از صرافی‌ها حق دخالت در آن را ندارد، همچنین هیچ یک از پیش‌بینی‌های صرافی ها صحت ندارد چون نوسانات نرخ ارز غیرقابل پیش بینی می‌باشد.

بانک مرکزی باید در این روزها از ورود ارز به بازار جلوگیری کند
وی با بیان این موضوع که بانک مرکزی عرضه کنندهِ ارز در بازار است، گفت: ارزهایی که دولت به بانک مرکزی می‌فروشد، حاصل فروش محصولات نفتی کشور است، بخشی دیگر از ارزهای ورودی به بازار، از صادرات و فروش محصولات غیرنفتی می‌باشد. روشی که در دولت یازدهم جواب داد، جلوگیری از ورود ارز و محدود کردن آن در بازار، توسط بانک مرکزی بود تا بدین طریق توانست نوسانات حاکم بر بازار ارز و نرخ ارز را تا حدود قابل قبولی، کنترل کند.

وضعیت بازار ارز ثابت می‌شود
رئیس بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به اینکه این نواسانات نرخ ارز برای سودجویی بیشتر، توسط سوداگران ایجاد شده است، با توجه به رویکرد و برنامه‌ها‌ی بانک مرکزی، در روزهای پیش‌رو، شاهد به ثبات رسیدن بازار و کاهش التهابات نرخ ارز خواهیم بود.
 

منبع: شرق نیوز
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.