از کجا ارز مسافرتی ارزان تر تهیه کنیم؟

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

 تفاوت قیمت ارز مسافرتی که در بانک ها داده می شود با بانکی و قیمت ارز در بازار ارز آزاد و صرافی ها افزایش یافت؛ به شکلی که در حال حاضر هر یورو در صرافی ها در مقایسه با بانک ها 600 تومان اختلاف قیمت دارد!

در بازار آزاد ارز هر یورو تا 16400 تومان و دلار تا 14300 تومان خرید و فروش می‌شود. نرخ ارزدر صرافی ‌هایی شروع به ارائه ارز خدماتی مانند ارز مسافرتی کرده اند، تقریبا یکسان است و تفاوت چندانی نمی کند.
اما از نزدیک 2 هفته گذشته، پرداخت ارز مسافرتی در بانک‌ها شروع شده، اما فقط ارز یورو پرداخت می شود.

امروز شعب بانک هایی که ارز مسافرتی پرداخت می کردند، قیمت یورو را 15800 تومان قیمت گذاری کرده اند
این در صورتی است که قبل از آغاز به کار بانک‌ ها برای پرداخت‌ ارز مسافرتی و هم زمان با شروع اعمال بسته جدید ارزی دولت از اواسط مرداد ماه این ارز هم قیمت با ارزی که در بازار های آزاد ارز معامله شده بود، رسیده و هیچ رانتی در آن نبود.

از این رو در اجرای بستۀ جدید ارزی، ارز مسافرتی که به نرخ دولتی پرداخت می شد، حذف شده و مردم برای تامین نیاز خود باید به بانک ‌ها و صرافی ها مراجعه کنند.
در اوایل این عرضه فقط در صرافی ها انجام می شد اما با گذشت زمان بانک ها هم وارد عمل شدند و در حال حاضر اختلاف قیمتی بیشتری نسبت به اوایل عرضه، با یکدیگر دارند.

در حال حاضر وضعیت پرداخت ارز مسافرتی در بانک‌ ها به این صورت است که ارز مسافرتی برای کشورهای اطراف و همسایه حدود ۵۰۰ یورو و کشورهای که همسایه نیستند و در مسافت های طولانی تری هستند، تا ۱۰۰۰ یورو پرداخت می‌شود.

در ادامه باید دید این تفاوت قیمت یورو مسافرتی که در صرافی ها و بانک ها عرضه می شود، بیشتر می شود یا نه.

نظرات کاربران

احمد صدیقی در چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
به عنوان مثال اگر یک دلار بخواهم در تهران بفروشم ... چند تومان میخرید؟

صرافی اَرکان در چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ :
سلام دوست عزیز
با توجه به نوسان زیاد قیمت دلار، قیمت ها پیوسته در حال تغییر است به همین خاطر تشریف بیارید صرافی ما تا در خدمت شما باشیم.

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.